آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان به ۲۱۴ نفر رسید

به گزارش رکنا، حسین فرشیدی پنج شنبه شب در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در هرمزگان بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان، یک هزار و ۳۳۸ بیمار با تشخیص بیماری حادتنفسی تاکنون به بیمارستان مراجعه کرده اند، که یک هزار و ۱۲۳ نفر از این تعداد ترخیص شده اند و از تعداد یک هزار و ۱ نفر به دلیل مشکوک بودن نمونه گیری شده که نتیجه آزمایش ۷۷۸ نفر نیز منفی اعلام شده است.

وی عنوان کرد: آمار کرونایی مثبت در استان هرمزگان به ۲۱۴ نفر افزایش پیدا کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۱۵ نفر در استان شامل ۷ نفر از بندرعباس، ۴ نفر در میناب، ۲ نفر از کیش، یک نفر حاجی آباد و یک نفر از رودان بود که به شمار کرونایی مثبت جدید در هرمزگان اضافه شده که ۱۸۴ نفر از این تعداد با بهبود وضعیتشان ترخیص شدند و در حال حاضر نیز ۱۵ بیمار حاد تنفسی نیز بستری هستند و شمار فوتی‌ها نیز همان ۱۵ نفر باقی ماند.

وی با بیان اینکه متوسط سن مبتلایان به کرونا بالای ۶۰ سال است، خاطرنشان کرد: بندرعباس با ۱۰۷ مورد، کیش با ۴۳ مورد، قشم با ۲۱ مورد، میناب ۱۸ مورد، بندر لنگه ۷ مورد، حاجی آباد ۶ مورد، رودان ۵ مورد، بستک ۳ مورد، پارسیان ۲ مورد، بندر خمیر ۱ مورد و جاسک ۱ مورد نیز توزیع ویروس کرونا مثبت در استان هرمزگان را شامل می‌شوند.

بیش از یک هزار بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در استان قرنطینه هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تشکر از تمام کسانی که در پویش مردمی «در خانه بمانیم» شرکت کردند و برای کنترل و پیشگیری کرونا در خانه ماندند؛ گفت: همشهریان با عدم حضور در اماکن شلوغ به ویژه روز طبیعت، به ما در قطع زنجیره انتقال کمک کردند.

فرشیدی افزود: از تمام همکاران بهداشت و کسانی که در کنار ما بودند؛ تا با این ویروس مبارزه کنیم و او را شکست دهیم؛ تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با آرزوی سلامتی برای شهروندان هرمزگانی ابراز کرد: شهروندان توجه داشته باشند یک مورد مثبت از آمار مبتلایان و کاهش نسبت به روزهای قبل دلیلی بر داشتن شرایط عادی نیست و مردم فرض بر کاهش شیوع بیماری نداشته باشند؛ امیدواریم در این شرایط شاهد بروز سهل انگاری‌های اجتماعی در بین مردم نباشیم.

وی با اشاره با ورود استان به مرحله جدیدی از اپیدمی تصریح کرد: با توجه به تعطیلات اخیر و رعایت اصول پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ توسط بسیاری از مردم با عدم حضور در اماکن پر جمعیت و شلوغ، اما تعدادی به شکل‌های مختلف به علت داشتن کارهای ضروری یا موارد دیگر به روستاها مراجعه کردند و ظرف یکی دو روز آینده قصد بازگشت به شهر را دارند؛ لذا موارد مشکوک در بین این افراد حتماً باید شناسایی شوند و ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

فرشیدی عنوان کرد: افرادی که در قرنطینه برای مدت ۱۴ روز بستری می‌شوند به راحتی می‌توان آنان را درمان کرد؛ بیش از هزار نفر در سطح استان هرمزگان در قرنطینه هستند و این افراد همکاری بسیار خوبی با ما داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: خانواده‌های افراد مبتلا کاملاً در جریان این بیماری هستند. و از نحوه خواب، تغذیه و درمان بیمار خود اطلاع دارند. بیماران تحت نظر عوامل بهداشتی دوران نقاهت خود را در محیطی آرام و مناسب می‌گذرانند.

 

کدخبر: 555721 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟