به گزارش رکنا، دکتر حسین فرشیدی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این شمار مبتلا به کرونا، شش نفر جان خود را از دست دادند و ۱۳ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۵۵۹ نفر به دلیل بیماری های حاد تنفسی در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار ۲۸۶ نفر مشکوک به کرونا بودند و از آنها نمونه گیری شده است.

فرشیدی بیشترین آمار کرونا در هرمزگان را با ۲۴ نفر در بندرعباس و کمترین را با یک نفر در شهرستان های بستک، میناب، جاسک، حاجی آباد اعلام کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استقرار تیم های غربالگری در مبادی ورودی استان و تشدید اقدامات مبنی بر پیشگیری از ورود مسافران مشکوک به کرونا به هرمزگان، تاکید کرد: موارد مشکوک به کرونا در صورت ورود به استان باید ۱۴ روز قرنطینه شوند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر دوشنبه ۱۹ اسفندماه به بیش از هفت هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است که از این شمار ۲۳۷ نفر فوت شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549958 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟