علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان هرمزگان با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد منطقه آزاد گردشگری در سواحل مکران در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور داده شده، اظهار داشت: سواحل مکران موقعیت بی‌نظیری برای رونق گردشگری دارد،

او افزود: هفت منطقه آزادی که در کشور داریم صنعتی _ تجاری هستند و می‌توانیم یک منطقه آزاد ویژه گردشگری داشته باشیم با این مفهوم که یک شهر گردشگر را شکل دهیم چرا که در خیلی از کشور‌های دنیا از جمله کشور‌های همسایه ما این مسئله وجود دارد.

مونسان گفت: هرمزگان هم قطب تجارت و صنعت کشور است و هم در زمینه گردشگری خصوصا گردشگری دریایی پتانسیل‌ های بی‌نظیری دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: بخش گردشگری باعث توسعه می‌شود، شهری را در دنیا نمی‌توان به‌ عنوان شهر پیشرفته و توسعه‌ یافته نام ببرید که در آن گردشگری وجود نداشته باشد، هرجایی که گردشگری حضور پیدا کرده موجب رونق و توسعه شده است.

مونسان با اشاره به اینکه صنایع‌دستی کشور رونق خوبی پیدا کرده، گفت : ۲۹۸ رشته هنری در موضوع صنایع‌دستی در کشور پیگیری می‌شود و کمک بسیاری به احیای هنر‌های از بین رفته شده است.

او با اشاره به اینکه استان هرمزگان از دیرباز هنر‌های سنتی و صنایع‌دستی بی‌نظیر و خوبی داشته است، افزود: حمایت‌هایی که می‌تواند به موضوع صنایع‌دستی رونق دهد را با تمام قوا پشتیبانی می‌کنیم و تسهیلات بسیار خوب و ارزان‌قیمتی را در قالب طرح اشتغال روستایی در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

مونسان گفت: یکی از مزیت‌های رونق صنایع‌ دستی این است که افراد می‌توانند روی پای خود بایستند و تحریم‌ها، فشار‌های بیرونی و موضوعات جهانی روی آن‌ها اثر نداشته باشد و این از نشانه‌های بارز اقتصاد مقاومتی است و باید کمک کنیم این بخش رونق بیشتری داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 529687 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟