"صدا"از فردا منتشر می شود

به گزارش گروه خبر رکنا،  شماره جدید هفته‌نامه تحلیلی "صدا" که ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری توقیف شده بود؛ فردا (شنبه) منتشر می‌شود تا این مجله مهم اصلاح‌طلبان، باردیگر انتشار خود را از سرگیرد.

مدیرمسئول هفته‌نامه "صدا" دراین‌باره گفت: پس از توقیف مجله که با فضاسازی گسترده و حملات سازمان‌یافته جریان‌های تندرو در فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و نشریات وابسته صورت گرفت؛ این نشریه از سوی شعبه ۴ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد.

علی راعی افزود: پس از دفاعیات انجام‌شده و تاکید بر اینکه همه جریان‌ها و نیروهای سیاسی کشور باید بتوانند دیدگاه خود را درباره مسایل اصلی و کلان کشور، ازجمله موضوعات سیاست‌خارجی، بیان کنند و تشریح مواضع هفته‌نامه "صدا" دراین‌زمینه، ریاست محترم قوه‌قضاییه دستور رفع توقیف را صادر کردند.

وی با بیان اینکه "علت اصلی طولانی‌شدن دوره عدم‌انتشار مجله، مسایل و مشکلات مالی بوده است"، تصریح کرد: متاسفانه، بخش مهمی از احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب به بهانه توسعه فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، به نشریات مکتوب کم‌توجه هستند و از حداقل حمایت و همراهی دراین زمینه خودداری می‌کنند و همین امر، موجب دلسردی و بی‌انگیزگی همکاران مجله جهت انتشار مجدد آن شد.

راعی با بیان اینکه "علیرغم توسعه فضای مجازی، کانال‌های تلگرامی، توییتر و... هیچ‌گاه نمی‌توانند جایگزین اعتبار و اهمیت نشریات مکتوب شوند"، افزود: جای تاسف دارد که جریان اصلاحات به چنین موضوعات واضحی بی‌توجه است و امروز می‌بینیم به‌جز حزب کارگزاران سازندگی، سایر احزاب مهم اصلاح‌طلب کاملا در حوزه نشریات مکتوب بی‌برنامه و بی‌توجه هستند.

کدخبر: 521780 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟