جشنواره خلیج‌فارس در بندر کوهستک + عکس

رکنا ؛ به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی خلیج تا ابد فارس از سلسله برنامه‌های نهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری خلیج فارس با مشارکت جمع کثیری از مردم شیعه و اهل سنت، علما و روحانیون شیعه و سنی و مسؤولان در ساحل شهر بندر کوهستک شهرستان سیریک برگزار شد.
عبدالله پرتابیان فرماندار شهرستان سیریک در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: اجرای موسیقی آیینی سنتی، پرواز بادبادک ها، ساخت مجسمه‌های شنی، تشکیل زنجیره انسانی همراه با پوشش سنتی و محلی، رژه قایق‌های موتوری توسط صیادان، پخت انواع نان‌های محلی و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.
13980210000575_Test_PhotoN
وی گفت: جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی خلیج تا ابد فارس با هدف بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و مشارکت دادن سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در پاسداشت این روز برگزار شد.
فرماندار شهرستان سیریک از ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان به عنوان یکی دیگر از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: استقبال گسترده آحاد مردم شهربندر کوهستک، شهر بندرسیریک و روستاهای این شهرستان و حتی برخی از اهالی شهرها و روستاهای شهرستان‌های میناب و جاسک بیانگر تحقق این اهداف است.
13980210000577_Test_PhotoN
پرتابیان بیان کرد: در پایان این جشنواره ،از نفرات برتر بخش مسابقات جشنواره در بخش پرواز بادبادک‌ها ام‌البنین ذاکری، فاطمه خرمی، اسما رجبی، یسنا ملاحسنی، مریم رئیسی و زهرا دوستی‌نژاد به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
حسین قورچی زاده، محمد ملاحی، عباس دریانورد و عباس صیادی در رشته طناب کشی نوجوانان و سهیلا ذاکری و مریم ملاحی در رشته طناب زنی نونهالان نخستین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی خلیج تا ابد فارس برتر شدند.
13980210000580_Test_PhotoN
این جشنواره با حضور عبدالله پرتابیان فرماندار شهرستان سیریک، کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بخشداران بخش مرکزی و بمانی، رئیس شورای شهرستان و شهر بندر کوهستک، شهرداران بندر کوهستک و بندرسیریک، رئیس شیلات شهرستان، رئیس کمیته امداد، مدیر تعاونی صیادان بندر کوهستک، اعضای شورای اسلامی شهر بندر کوهستک، امور بانوان شهرستان و جمع کثیری از بانوان و آقایان شهر بندر کوهستک در ساحل شهر بندر کوهستک برگزار شد.
این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیریک و با همکاری اداره شیلات، شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر کوهستک و بندر سیریک، اداره آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره ورزش و جوانان و تعاونی صیادان برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

13980210000584_Test_PhotoN

کدخبر: 473202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟