گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع ترکیه با سرلشکر باقری درباره کرونا

به گزارش رکنا، «حلوصی آکار» وزیر دفاع تلفنی روز گذشته (دوشنبه) طی یک تماس تلفنی با سرلشکر «محمد حسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خصوص موضوعات مختلف از جمله شیوع کرونا و مقابله با این ویروس گفت‌وگو کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری «ILKHA»، وزیر دفاع ترکیه در تماس تلفنی خود با سرلشکر باقری به اقدامات نیروهای مسلح و دولت ترکیه در مدیریت و مقابله با بیماری همه‌گیر کروناویروس اشاره کرد و گزارش جامعی درباره آمار و روند شیوع ویروس کووید-19 در ترکیه ارائه داد.

آکار همچنین در گفت‌وگو با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خواستار تبادل تجارب علمی، تخصصی و اجرایی میان نیروهای مسلح دو کشور ایران و ترکیه شد.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه در ادامه این گفت‌وگو همچنین تأکید کرد که در صورت نیاز ترکیه آماده ارسال تجهیزات و تدارکات پزشکی و مورد نیاز به کشور دوست ایران می‌باشد.

طبق جدیدترین آمار و ارقام شیوع کرونا، تا روز گذشته (دوشنبه)، ابتلای ۳۰ هزار و ۲۱۷ نفر و فوت ۶۴۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ترکیه مورد تأیید قرار گرفته است.

وزارت بهداشت ایران نیز اعلام کرد که تا روز گذشته دستکم ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و سه هزار و ۷۳۹ نفر دیگر نیز قربانی این ویروس شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557152 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟