رونمایی از سامانه جدید توپخانه‌ای «حائل» در رژه با شکوه تهران

به گزارش رکنا ، در مراسم رژه باشکوه امروز نیروهای ارتش از سامانه های جدیدی رونمایی شد. اسامی آنها به شرح زیر است :

سامانه سلاح باور 373: اولین سامانه ارتفاع بلند پدافندی بومی با قابلیت تحرک بالا و توانایی شناسایی 300 هدف اولویت‌بندی 100 هدف و درگیری با 6 هدف همزمان.

سامانه موشکی ارتفاع متوسط مرصاد متحرک: دارای قابلیت درگیری با انواع هواگردها و موشکهای کروز و پرنده‌های بدون سرنشین.

سامانه راداری کنترلی و برد بلند آرش: تکمیل کننده سامانه‌های کشف و شناسایی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و از افتخارات نیروی پدافند هوایی در حوزه ساخت و تولید رادارهای پیشرفته و بروز دنیا.

سامانه ارتفاع بلند اس300: با قابلیت درگیری با اهداف در ارتفاع‌های پست، متوسط و بلند و یکی از مرگبارترین سلاح‌های پدافندی در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش.

سامانه راداری پسیو افتاباز: دارای قابلیت کشف و شناسایی اهداف هوایی بدون انتشار امواج مغناطیسی.

سامانه پدافند موشکی ارتفاع بلند اس200: به‌صورت کامل و مطابق با نیاز پدافند هوایی کشور بهینه‌سازی و بومی‌سازی شده است.

سامانه موشکی پانزده خرداد: با قابلیت کشف اهداف تا فاصله 150کیلومتری و درگیری و انهدام اهداف در برد 45کیلومتری است، قابلیت تحرک بالا، شناسایی اهداف پنهانکار و درگیری همزمان با 6 هدف از دیگر توانایی‌های این سامانه بومی است.

سامانه موشکی تلاش با قابلیت تلفیق با سامانه موشکی ارتفاع بلند اس200 و رفع نیاز درگیری ارتفاع متوسط، این سامانه به‌صورت کاملاً بومی و به‌دست توانمند متخصصین داخلی طراحی و تولید شده است.

همچنین سامانه توپخانه‌ای «حائل» برای نخستین بار رونمایی می‌شود. این سامانه دارای رادار پسیو است یعنی بدون انتشار امواج، اهداف را شناسایی می‌کند و این موضوع این قابلیت را به این سامانه می‌دهد که بدون اینکه دیده شود هدف را ببیند و اقدام کند. این سامانه همچنین متحرک است و به‌سرعت توانایی جابه‌جایی دارد و برای مقابله با اهداف ارتفاع پست مثل موشک‌های کروز یا پهپادهای مهاجم و ریزپرنده‌ها طراحی شده است. این سامانه به‌دست متخصصین جوان نیروی پدافند هوایی ارتش طراحی و تولید شده است و نیاز پدافند هوایی کشور در حوزه ارتفاع پایین را مرتفع می‌کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 504960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟