ثبت ملی اشیای تاریخی در بوشهر

به گزارش رکنا،  پنج شی منقول فرهنگی‌ تاریخی استان بوشهر پس از انجام تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: این آثار شامل ۲ ناقوس کلیسای گریگوری، یک کتیبه کلیسای ظهور، شمشیر و دوربین شهید رئیسعلی دلواری است.

محمد حسین ارسطو زاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دوربین چشمی شهید رئیسعلی دلواری با شماره ثبت ۱۱۳۵ و شمشیر این سردار مبارزه با استعمار پیر انگلیس به شماره ۱۱۳۶ به ثبت ملی رسیده و محل نگهداری آنها موزه شهید رئیسعلی دلواری در شهر دولار شهرستان تنگستان استان بوشهر تعین شده است.

وی بیان کرد: کتیبه کلیسای ظهور بوشهر با شماره ۱۱۳۷ از دیگر اشیای ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی است.

ارسطوزاده اضافه کرد: همچنین ۲ ناقوس کلیسای گریگوری بوشهر با شماره ۱۱۳۸ و ۱۱۳۹ به ثبت ملی رسید که در معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهر بوشهر نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار است که پنج شی منقول استان بوشهر به ثبت آثارملی رسیده است وبرای ۱۰ شی دیگر نیز پرونده سازی شده که در انتظار دریافت شماره ملی برای آنها هستیم.

ارسطوزاده بیان کرد: در زمان حاضر ۷۰ اثر ناملموس شامل (مراسم‌ و آیین، ۳۱۲ اثر غیرمنقول شامل (بنا، محوطه‌ها و ثپه‌ها)، پنج شی منقول و ۲ اثر طبیعی در استان بوشهر به ثبت ملی رسیده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟