دستگیری ۱۱۶ متخلف صید و شکار در  بوشهر

به گزارش رکنا، فرمانده یگان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: علاوه براین در این مدت ۲۲ شکارچی متخلف حین شروع به شکار غیرمجاز دستگیر شدند که این آمار بیش از ۱۰ برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سید احسان موسوی روز چهارشنبه افزود: دستگیری متخلفان صید و شکار حین تخلف و جلوگیری از ارتکاب جرم پیش از وارد شدن هرگونه تلفات به گونه‌های محیط زیست مزیت زیادی در حفاظت از حیات وحش دارد و نیازمند مجموعه عملیات پیچیده در مناطق است که با تلاش شبانه‌روزی یگان حفاظت محیط زیست استان محقق شده است.

موسوی درباره سلاح های غیرمجاز و مجاز کشف شده در نیمه نخست امسال در استان بوشهر اظهارداشت: در این مدت کشفیات سلاح‌های غیرمجاز سه برابر و سلاح‌های مجاز بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

وی یادآور شد: درادوات و وسایل کشف شده نیز به نسبت مدت مشابه سال ۹۷ رشد بیش از ۲ برابری نشان می دهد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره وضعیت پرونده‌های تشکیل شده برای متخلفان شکار و صید گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۷۷ فقره پرونده در زمینه متخلفان شکار و صید تشکیل شد که نسبت به همین دوره در سال ۹۷ بیش از ۲ برابر شده است.

موسوی، از عملکرد قضات استان بوشهر که با دقت و سرعت به پرونده‌های متخلفان شکار و صید رسیدگی می‌کنند، قدردانی کرد.

وی درباره طرح های آموزشی و ترویجی مباحث محیط زیستی در جامعه گفت: یگان حفاظت با بهره بردن از تجربیات محیط بانان استان بیش از ۳۶۵ نفر ساعت طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس برگزار کرده است.

موسوی افزود: تلاش شده برای ۶ ماه دوم امسال این دوره‌های آموزشی در مدرسه‎های استان گسترش یابد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟