کشف تونلی عجیب و تاریخی در نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند گفت: تونلی که احتمال می‌رود دستکند باشد در محله دوخواهران کشف شده که می‌تواند با قلعه یا مخفیگاه‌هایی که در دوران مختلف تاریخی وجود داشت، در ارتباط باشد.

محسن جانجان  اظهار کرد: کار کاوش در منطقه دوخواهران و کشف معبد لائودیسه در حال انجام است و هیات کاوش در جستجوی معبد هستند.

وی با بیان اینکه فعلاً لایه‌های رویی مربوط به دوره اسلامی کاوش شده است ادامه داد: پیشرفت کار طبق برنامه و زمانبندی پیش می‌رود و باید دید که در ادامه چه نتایجی بدست می‌آید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به مشکلاتی که در حین کار وجود دارد یادآور شد: با توجه به اینکه بافت این منطقه فرسوده است باید در حین کاوش مراقب بود که آسیب به بناهای اطراف وارد نشود و مراحل مرمتی و حفاظتی را نیز باید مدنظر داشت.

وی با بیان اینکه هنوز به لایه‌های تاریخی اثر نرسیدیم تصریح کرد: تونلی که احتمال می‌رود دستکند باشد در محله دوخواهران کشف شده که می‌تواند با قلعه یا مخفیگاه‌هایی که در دوران مختلف تاریخی وجود داشت، ارتباط داشته باشد.

جانجان در خصوص اهدای یک سفال قدیمی از سوی یک شهروند نهاوندی گفت: روز گذشته طی بازدیدی که صورت گرفت یکی از شهروندان نهاوندی به صورت نمادین سفالی را به میراث فرهنگی اهدا کرد که می‌تواند فرهنگ‌سازی باشد تا اشیای تاریخی که در منازل نگهداری می‌شود به موزه‌ها سپرده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟