برگزاری کنسرت «جاودانه‌های موسیقی ایران»

به گزارش رکنا، یازدهم تیر ماه کنسرت «جاودانه‌های موسیقی ایران» با صدای محمدجواد یزدچی به همراهی ارکستر «نیایش» به سرپرستی علیرضا امینی در تالار وحدت اجرا شد. تنظیم قطعات برای اجرای زنده برعهده ایمان ملکی بوده است.

علیرضا امینی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به این موضوع که در این کنسرت آثاری از آهنگسازان بزرگ ایران اجرا خواهد شد، گفت: «امشب قطعاتی را می‌شنوید که با صدای استاد کوروس سرهنگ‌زاده برای شما خاطره‌ساز شده‌اند.»

جاودانه‌های موسیقی ایران

با دعوت علیرضا امینی، حمیدرضا نوربخش  روی صحنه آمد و عنوان کرد: «من هم تولد این خواننده عزیز و پیشکسوت با صدای بسیار گرم و مخملی را تبریک می‌گویم. زحمات این برنامه بر دوش علیرضا امینی است و سال‌ها است تلاشی خستگی‌ناپذیر دارند. ایشان به بازیابی و بازشنیداری آثار دهه‌های گذشته می‌پردازند و به نظر من بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه ما روزگاری را سپری می‌کنیم که گوش شنیداری مردم هر روز دارد خراب‌تر می‌شود. مردم با موسیقی درست فاصله می‌گیرند و دلایل بسیاری دارد. ما در رسانه‌ها عمدتا موسیقی خوب نمی‌شنویم و کسی دغدغه این موضوع را ندارد. نمی‌دانم چرا بعضی از خوانده‌ها در سال‌های پس از انقلاب نتوانستد کار کنند و این یکی از افسوس‌های من است. خوانندگانی که موسیقی خوب تولید کردند. آدم متحیر می‌شود بعضی از موسیقی‌ها چه حجم انبوهی شنونده دارد! اشعار بی‌پایه و مبتذل و موسیقی‌های بی‌هویت منتشر می‌شود.»

امینی نیز گفت: در دیدار چند روز گذشته من با استاد کوروس سرهنگ‌زاده، ایشان کمی کسالت داشتند و به‌جای استاد، نوه او در جمع ما حضور پیدا کردند. ما یک یادگاری از استاد سرهنگ‌زاده گرفته‌ایم که در ادامه به شما تقدیم خواهد شد.

مولا داور کیا، نوه سرهنگ‌زاده نیز روی صحنه تالار وحدت حاضر شد و رو به حاضرین ابراز داشت: من به نیابت از استاد به شما خوشامد می‌گویم و امیدوارم در این محفل گرم و صمیمانه لذت ببرید.

پیش از اجرای موسیقی، هدیه کورس سرهنگ‌زاده به حاضرین تقدیم شد. این هدیه یک فایل صوتی بود که سرهنگ‌زاده در آن با حاضرین گفتگو کرده بود. کورس سرهنگ زاده در فایل صوتی گفت: سلام. سلامی بلندبالا، خالصانه و بسیار گرمم را به هم‌وطنان گرامی و ارجمند ابراز می‌دارم و جا دارد در این جمعی که به‌خاطر تولدم مرا یادآور شده‌اید، از همه دوستان قدردان و سپاسگذار باشم. از خداوند متعال سلامت و توفیق روزافزون برای هم‌وطنان و دوستان خوبم آرزو می‌کنم.

این کنسرت در دو پارت برگزار شد و در آن محمدجواد یزدچی که تهیه‌کننده این کنسرت نیز بود، قطعاتی مثل: اینا همش کار دله، دل که بی‌یار  نمیشه، کاش تو هم حال مرا داشتی، بگو کجایی، عاشق شدن فایده نداره و… را اجرا کرد.

در این کنسرت برای اولین‌بار به موضوع مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگ و موسیقی پرداخته شده است که با همکاری مهرتاش طالبی و مجموعه «هفتا» برای اجرای این کنسرت، تعدادی تبلیغات شهری مورد استفاده قرار گرفت.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟