خواننده مشکی پوش :خودم هم آلبومم را دانلود می‌کنم!

صادقی به فروش آلبوم‌ها هم اشاره کرده و گفته این‌که می‌گویند آلبوم رضا صادقی فلان قدر فروش کرد، یک دروغ مسخره است. یادداشتی که از صادقی در ایران آنلاین منتشر شده را بخوانید:

رضا صادقی بودن دو وجه دارد. یکی رضا صادقی است که با مردم است و اصلاً خسته نمی‌‌شود از این با مردم بودن و هر چندتا هم که عکس بگیرند و با آنها باشم خسته نمی‌‌شوم؛ اما یک چیزی هست که مرا خسته می‌کند.

خسته که نه، کدرم می‌کند و آن هم این است که رضا صادقی‌ یک‌جاهایی حرمتش نگه داشته نمی‌‌شود. مانند پروسه اجرایی تهیه یک آلبوم و از این دست چیزها. بعضی وقت‌ها آنقدر رنج‌آور می‌شود که می‌‌گویم ول کن بابا. اینجا فرقی نمی‌‌کند تو رضا صادقی باشی یا صادق رضایی. اینجا فرقی نمی‌کند که بیایی تفکری در موسیقی‌ات ارائه کنی یا این‌که یک موسیقی کم‌ارزش منتشر کنی.

با این‌حال رضا صادقی که همیشه در کنار مردم است برای من لذت‌بخش است. خیلی‌ها از من می‌پرسند با این گرفتاری‌ها و دانلود‌های بی‌اجازه و... پس چرا آلبوم منتشر می‌‌کنید؟ خب مشخصاً برای این‌که دلمان خوش باشد. برای این‌که بتوانیم کارمان را ارائه کنیم. همین. منتها وقتی بحث مجوزهای موسیقی حل شد و توانستیم آلبوم موسیقی تولید کنیم، چیزی که درست ارائه نشد این بود که فرهنگ موسیقی درست در میان مردم تزریق نشده بود و چون تزریق نشده بود من حق می‌‌دهم به آن کسی که در عین دوردست بودنش از شرایط تولید و انتشار آلبوم، می‌‌آید و این آلبوم را دانلود می‌کند. کسی که در شرایط بدی از نظر فکری، لحظه ‌ای و حتی دسترسی به آلبوم موسیقی به سر می‌‌برد، چه توقعی از او دارم که بخواهد آلبوم من را خریداری کند. هر وقت توانستم به مردمم بگویم این فرهنگ موسیقی سالم است، آن وقت می‌توانم بگویم چرا مردم کپی یا دانلود غیرقانونی می‌کنند.

موزیسین بودن سخت است. یعنی سختی‌اش آنجا چندبرابر می‌شود که در عین این‌که جایی برای ارائه کردنش وجود ندارد باید کارش را هم ارائه کند. همین قدر پارادوکسیکال. یک دروغ مسخره‌ در دنیای موسیقی وجود دارد، مثلاً می‌گویند آلبوم رضا صادقی اینقدر فروش کرد. نه آقا! کدام فروش؟ فروشی وجود ندارد، برای هیچ‌کس فروش وجود ندارد. آلبوم من شب منتشر شد، فردا ظهر خودم آلبومم را دانلود کرده‌ام ببینم چه مزه ‌ای می‌‌دهد.

در چنین شرایطی فروشی به وجود نمی‌آید و اتفاقی هم در فروش نمی‌افتد که بخواهیم بگوییم پرفروش شده ‌ایم. همیشه گفته‌‌اند که با بال شکسته پرگشودن هنر Art است. این را همه پرندگان می‌دانند اما بقیه این را نمی‌دانند. ما داریم با یک بال شکسته بال‌بال می ‌زنیم و با چنین شرایطی به هیچ اوجی نمی‌رسیم.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دسیسه عجیب دختر دانشجو تهرانی برای پسر همکلاسی اش!

ممدخان شرور معروف دستگیر شد

این مردعاشق بو کردن کفش زنان و دختران بود/ پلیس او را دستگیرکرد+عکس

فرو ریختن ناگهانی سقف تالار هتل هنگام جشن عروسی! + فیلم و عکس

معمای جنجالی در باغ‌وحش/ مردم راست می‌گویند یا مسئولان؟ +عکس

قتل هولناک دختر بچه 3 ساله از سوی پدر 23 ساله در مشهد

تجاوز وحشیانه معلم خصوصی به دختر دانش آموز / دخترم را عریان به تخت بسته بود و ...

نقش پزشکان برج ساز در مافیای زمین تهران !

بچه روباه تهرانی های خیابان دیباجی را به وحشت انداخت! + عکس

شیوا با کلاه گیس نقش زن خیابانی را بازی می کرد / او صیغه دوست آرش بود! + عکس

خیانت عروس 14 ساله به خاطر پسر تبریزی به داماد بی نوا

اعتراض وحشتناک مرد مشهدی به صدای موسیقی جشن عروسی همسایه / او به مهمانان شلیک کرد

عروس با پسرعمویش ارتباط داشت / داماد در اتاق حجله او را کشت + عکس

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟