کنسرت جناب خان در لندن! +عکس

در این اجرا اکلو فرامرزی و محمد بحرانی به عنوان خواننده، همایون نصیری و حمید اکبری به عنوان نوازنده‌های پرکاشن و حسین تابان با نوازندگی عود، نی انبان محسن شریفیان را همراهی خواهند کرد.

فستیوال ورلد میوزیک لندن که برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ با حضور ۲۷ کشور آغاز به کار کرد و تاکنون نیز ۲۵۰ دوره‌ آن برگزار شده، با هدفِ کشفِ جهان بدون مرز و معرفی فرهنگ، موسیقی و هنر Art در کشورهای مختلف دنیا علاوه بر لندن، در ۲۷ نقطه جهان از جمله ابوظبی، استرالیا، اتریش، کانادا امریکا، یونان، فرانسه کانادا برگزار شده است.

این فستیوال از روز ۲۶ تا ۲۸ جولای مصادف با ششم تا هشتم مرداد در منطقه شارلتون پارک در نزدیکی مالزبری لندن میزبان دوستداران موسیقی است. در کنار این گردهمایی جهانی، نمایشگاهی برای معرفی غذاهای کشورهای مختلف به نام «طعم دنیا» نیز وجود دارد که برخی از هنرمندان، غذاهای سنتی کشورشان را در غرفه‌هایی ارائه کرده و به فروش می‌رسانند.

دبیر اصلی این فستیوال پیترگابریل، آهنگساز، خواننده و موسیقیدان انگلیسی است که پرداختن به موسیقی ملل و توزیع موسیقی به اشکال نوین از پروژه‌های جدی او است.

دبیرخانه فستیوال جهانی وومد درباره حضور محسن شریفیان نوشته است: «علاقه‌مندی به مطالعه و پژوهش در زمینه موسیقی منطقه‌اش او را به یکی از بهترین هنرمندان جهان مبدل کرده است. تعهد شریفیان به موسیقی منطقه‌اش و حمایت از مردم ایران تامل‌انگیز و الهام بخش است. گروه پر انرژی لیان بوشهر یک چشم‌انداز جذاب برای این فستیوال است که با کاریزما و نوازندگی خیره‌کننده‌ شریفیان، گروه‌های موسیقی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. از خصوصیات مهم این گروه، اجرای موسیقی سنتی منطقه بوشهر واقع در جنوب غربی ایران، بداهه نوازی، سولوهای زیبا و اجرای شاد، موزون و هماهنگ است.»

گروه «لیان» در تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد) در لندن و در تاریخ ۳۱ جولای (۸ مرداد) در منچستر نیز روی صحنه خواهد رفت.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟