کنسرت «کیتارو»در تهران لغو شد

به گزارش رکنا، کنسرت «کیتارو» که قرار بود روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۷ اردیبهشت در تهران برگزار شود، به دلیل تاخیر در صدور ویزا و میسر نشدن سفر گروه به ایران در آن مقطع زمانی لغو شد.

برگزار کنندگان این کنسرت با اعلام این خبر گفته اند که با توجه به حضور ۶ آمریکایی در گروه کیتارو در شرایط فعلی متأسفانه امکان حضور این هنرمند شایسته در این زمان میسر نشد.

گروه اجرایی این برنامه اعلام کرده که دو سال را صرف پیگیری و اجرای برنامه این هنرمند کرد اما ترجیح می‌دهد در شرایط فعلی سکوت کند و آرزوی روزهای بهتر بنماید.

خریداران بلیط برای اطلاع از نحوه‌ بازگشت هزینه بلیط ‌های خود به اطلاعیه تیوال توجه کنند.

سایت تیوال نیز در اطلاعیه درباره برگشت دادن هزینه‌های بلیت این کنسرت توضیح داده: مجموعه تیوال ضمن تاسف از لغو این رویداد، اطمینان کامل را به مخاطبان فرهیخته خود می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن بهای پرداختی بلیت خریداران را به حساب آن‌ها بازمی‌گرداند.

کیتارو آهنگ ساز و نوازنده ژاپنی در ۴ فوریه ۱۹۵۳ در شهر تویوهاشی در کشور ژاپن به دنیا آمد.

به گفته خودش او که هرگز معلم نداشته، آموخته ‌است که تنها به گوش‌ها و احساسات خود اعتماد کند. باورش دشوار است، ولی یکی از بزرگ‌ترین آهنگ سازان جهان سواد موسیقی به مفهوم کلاسیک را ندارد.

کیتارو می‌گوید: «من هرگز تحصیل نکرده‌ام. من نمی‌توانم نتهای موسیقی را بخوانم یا بنویسم. اما انگشتانم حرکت می‌کنند و من متعجب می‌شوم که این موسیقی از کجاست، من آهنگ‌هایم را می‌نویسم ولی در واقع آن‌ها متعلق به من نیستند.»

او در سال ۱۹۷۷ دو آلبوم نخستش «داستان ماه کامل» و «بهشت» را منتشر کرد، پس از موفقیت آلبوم‌ها و اجرای چند کنسرت، شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» برای ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» به سراغ او آمد و نمایش این مستند و انتشار آلبوم آن، موجی از شهرت و محبوبیت بین‌المللی را به همراه داشت که در نهایت منجر به بردن جایزه گرمی و جایزه گلدن گلوب و ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» برای الیور استون کارگردان آمریکایی شد.

وی تاکنون ۳۰ آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش ترین‌ها بوده‌اند از جمله آلبوم «روشنی یک روح» که تاکنون تنها در آمریکا حدود ۲ میلیون نسخه به فروش رفته ‌است.

کیتارو که اکنون ساکن آمریکاست، اکثر آثارش را در استودیو شخصی‌ خود در یکی از کوهپایه‌های ژاپن ساخته، نواخته و ضبط کرده‌ است.

این آهنگساز ژاپنی قبلا هم سفری به ایران داشته و طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ مهر ۱۳۹۳ در تالار وزارت کشور با همراهی گروه ارکستر سمفونیک ایران به روی صحنه رفت.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟