دو گروه مطرح و مشهور موسیقی به دادگاه می روند +فیلم
حجم ویدیو: 12.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00

در روزهای پایانی هفته گزارش شد که خوانندۀ Born To Die به استفاده از اِلمان‌های قطعۀ معروف Creep (1993) از گروه ردیوهد در آلبوم جدیدش به‌نام Lust For Life متهم شده است. در واقع گفته شده او در قطعۀ Get Free که قطعۀ پایانی آلبوم است از اِلمان‌های مشخصی از Creep استفاده کرده است.

براساس گزارش مجلۀ سان «تیم هر دو طرف دعوا در تلاشند که این مسئله را حل کنند تا کار به دادگاه نکشد»

این رسانه همچنین نوشت: «قابل درک است که تیم ردیوهد امیدوار است به گروه جبران خسارت شود و یا اینکه نام‌شان در فهرست اسامی نویسندگان آلبوم ذکر شود.»

لانا دل ری متقابلا در واکنش به این جریانات در حساب کاربری خود در توئیتر این پیشامد را تائید کرد و اعلام کرد با توجه به اینکه مذاکرات تیم آنها به نتیجه نرسیده است این مسئله به دادگاه خواهد رفت. او نوشت : «قضیه پروندۀ قضایی واقعیت دارد. هرچند می‌دانم که آهنگ من از Creep تاثیر نگرفته. ردیو هد فکر می‌کند این اتفاق افتاده و ۱۰۰ درصد حق انتشار را می‌خواهد. من در ماه‌های اخیر سهم ۴۰ درصدی را به انها پیشنهاد کردم اما آنها فقط با سهم ۱۰۰ درصد کنار می‌آیند. وکیل آنها بسیار سرسخت است به همین دلیل در دادگاه به این مسئله رسیدگی خواهیم کرد.»

در همین حین گراهام کاکسون از گروه بلر (Blur) در توئیتر خود به این مسئله اشاره کرد که قطعۀ Creep خود یک کورد پروگرشن و ملودی را از قطعۀ The Air That I Breathe اثر گروه The Holies گرفته است و اگر قرار بر شکایت باشد آلبرت هموند و مایک هزلوود که نویسندگان این قطعه هستند باید از ردیوهد شکایت کنند.

در بالا می توانید ویدئوی اجرا هر سه گروه را مشاهده کنید:برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟