دوشنبه های بدون گوشت با خواننده معروف موسیقی راک

در این فیلم کوتاه که «یک روز در هفته» نام دارد خوانندۀ گروه افسانه‌ای بیتلز، دخترانش، استلا و مری مک‌کارتنی، وودی هارلسون و اما استون، دو ستارۀ سرشناس هالیوودی حضور دارند. آنها مخاطبان را دعوت می‌کنند که تنها یک روز در هفته از خوردن محصولات تهیه شده از گوشت حیوانات صرف‌نظر کنند.

مک‌کارتنی که خود از سال ۱۹۷۵ تا کنون گیاه‌خوار است در این ویدئو می‌گوید: «یک راه مشخص و بسیار ساده برای کمک کردن به سیارۀ زمین و ساکنان آن وجود دارد که تنها با «یک روز در هفته» آغاز می‌شود. یک روز بدون استفاده از فرآورده‌های گوشتی می‌تواند تاثیر عمده‌ای در حفظ تعادلی که باعث حیات همۀ ماست داشته باشد.»

موسیقی این فیلم نیز از آثار مک‌کارتنی است. موسیقی متن قطعه‌ای است از آلبوم مک‌کارتنی به‌نام Standing Stone که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و همچنین قطعۀ منتشر نشدۀ Botswana نیز در این فیلم استفاده شده است.

مک‌کارتنی سال‌هاست که از فعالان حقوق حیوانات است. کمپانی «لیندا مک‌کارتنی فودز» که یک برند غذایی برای تولید محصولات جایگزین گوشت حیوانات است در سال ۱۹۹۱ توسط همسر سابق پل Bridge مک‌کارتنی تاسیس شد.

کمپین «دوشنبه‌های بدون گوشت» نیز توسط پل مک‌کارتنی و دخترانش، استلا و مری در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است. این کمپین تلاش می‌کند مردم را نسبت به اثرات مخرب تغذیه انسان از گوشت حیوانات اگاه کند.»

صنایع تولید گوشت و لبنیات تاثیرات عمده‌ای در تغییر وضعیت آب و هوایی دارند. گزارشی که توسط سازمان UN تهیه‌شده است نشان می‌دهد که محصولات دامی و لبنی مسبب ۱۴٫۵ درصد از گازهای گلخانه‌ای جهان هستند. بر اساس این تحقیقات ۲٫۳۵۰ لیتر آب تازه برای تولید یک برگر گوشت نیاز است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟