پیش بینی مهم از قیمت مسکن تا پایان سال 99

به گزارش رکنا، بازار مسکن از ابتدای امسال رکود بالایی را تجربه کرده است. بسیاری از کارشناسان معتقدند که اقتصاد مسکن وضعیت خوبی را ندارد. این مساله با آمارهای خرید و فروش و حتی اجاره هم به خوبی مشخص است.

کمی قبل بود که رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفته بود که شمار معاملات مسکن در آذر ماه در تهران ۷۵ درصد و در کل کشور ۳۳ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

قلی خسروی گفته بود: در ۲۲ روز ابتدای آذر٩٩ تعداد ۲۰۹۵ قرارداد خرید و فروش ملک در تهران به امضا رسیده که کاهش ۵۸ درصدی نسبت به ماه قبل و افت ۷۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می دهد.

اما بازار مسکن تا پایان امسال به چه سمت و سویی می رود و آیا این رکود کمتر می شود؟

حسام عقبایی نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک در خصوص پیش‌بینی بازار ملک تا پایان سال جاری، گفت: فکر می‌کنم بازار مسکن تا پایان سال جاری و حتی سه ماهه اول ۱۴۰۰ با یک ثبات نسبی روبرو خواهد شد. بازار مسکن در شرایط فعلی با رکود مواجه شده و قطعا این رکود شدیدتر می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بودجه سال آینده تورمی است، به نظرم تا خرداد ۱۴۰۰ افزایش قیمت نداریم و با ثبات نسبی روبرو خواهیم بود و در واحدهای لوکس و بزرگ کاهش حدود ۱۰ درصدی را شاهد خواهیم بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟