قیمت خانه های کلنگی تهران افزایش یافت / ارزانترین مناطق تهران کجاست ؟

قیمت مسکن / قیمت آپارتمان / چند هفته ای است که تحت تاثیر کاهش نرخ ارز، بازار مسکن در رکود نسبی فرورفته و کسانی که ماه‌های گذشته به قصد سرمایه‌گذاری وارد این بازار می شدند، اکنون دست نگه داشته اند.

با توجه به کاهش حداقل 10 تا 15 درصدی قیمت مسکن در تهران به نظر می رسد، این بازار به سمت تخلیه حباب قیمت ها در حال حرکت است و خریداران با توجه به انتظار کااهش بیشتر نرخ ها برای خرید دست نگه داشته اند.

البته در کنار آن به نظر می رسد تمایل به خرید املاک کلنگی با هدف ساخت و ساز و سرمایه گذاری بیشتر از ماه های قبل شده و سرمایه‌گذاران و خریداران با انتظارات خوش‌بینانه نسبت به آینده و کسب سود پا به این بازار گذاشته اند.

قیمت مسکن در ارزان‌ترین مناطق تهران اعلام شد

به گفته فعالان این بازار، در چند هفته اخیر بیشتر کسانی که قصد تبدیل به احسن ملک خود را داشته‌اند، دست به خرید زده‌اند. با فرارسیدن آذر و اعمال محدودیت های کرونایی؛ بنگاه‌های املاک به صورت رسمی فعالیت نمی کننند و کار آنها محدود به آگهی ‌های مجازی و تلفنی شده است.

اتفاق جالب این بازار، افزایش تعداد آگهی خانه‌های کلنگی در متراژهای مختلفی است. در مناطق مختلف شهر، املاک گلنگی برای فروش گذاشته شده اند که نشان دهنده تمایل برای نوسازی این‌گونه خانه هاست.

افزایش ساخت و ساز زیر سایه خرید و فروش کلنگی ها

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره رونق بازار املاک کلنگی گفت: امیدوارم این اتفاق بیافتد زیرا اگر متقاضی خرید املاک کلنگی بیشتر شده باشد، خبری خوشحال کننده است.

مصطفی قلی خسروی افزود: افزایش عرضه املاک کلنگی در سامانه املاک نشان دهنده این است که رونق بازار در آینده بهتر خواهد شد.

وی توضیح داد: در اینصورت می توان انتظار داشت که ساخت و سازها افزایش یابد. نگاهی به قیمت ها در چنین آگهی های می‌تواند فاصله اجتماعی و طبقاتی در مناطق مختلف پایتخت به خوبی عیان سازد.

ورود سرمایه های کلان به بازار کلنگی ها

باید توجه داشت که هرگونه تغییر و تحول قیمتی املاک کلنگی در ماه های آینده می تواند بر سرنوشت قیمتی بازار مسکن تاثیر بگذارد زیرا نرخ زمین نخستین عامل افزایش قیمت ملک در مرحله آخر محسوب می شود.

در هشت ماه گذشته تقریبا دارندگان سرمایه های خرد وارد این بازار شده بودند اما کسانی که به دنبال خرید املاک کلنگی هستند، سرمایه‌گذاران خرد محسوب نمی شوند بلکه معمولا سازندگانی هستند که می توانند وضعیت بازار مسکن را حداقل برای یک تا 2 سال آینده پیش بینی کرده و با دقت سرمایه کلان خود را برای خرید این‌گونه املاک با قیمت های نجونی صرف کنند. به عبارت بهتر اکنون شرایط به گونه ای پیش رفته که بازار املاک کلنگی آماده ورود سرمایه های کلان است.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در ماه های اخیر، به نظر می رسد سرمایه گذاری در این بازار در قالب ساخت و ساز کلنگی ها در دراز مدت می تواند سود خوبی نصیب سازندگان کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟