افزایش مبلغ وام مسکن به زودی + جزئیات

وام مسکن / محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در جلسه شورای عالی مسکن پیشنهاداتی در رابطه با افزایش تسهیلات مسکن مطرح می شود، گفت: در این جلسه پیشنهاداتی در رابطه با افزایش تسهیلات مسکن برای ایجاد ثبات در بازار مسکن مطرح می‌شود و در صورت تصویب به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود.

 

او با بیان اینکه در جلسه شورای عالی مسکن در رابطه با تمدید مهلت آورده متقاضیان هم موضوعات مختلفی مطرح می شود، گفت: متقاضیانی که پیامک واریز به آنها ارسال شده و آنها تا پایان شهریور ماه آورده خود را تکمیل نکرده باشند، حذف شده و متقاضیان حاضر در فهرست ذخیره جایگزین آنها می شوند.

محمود زاده با بیان اینکه هماهنگی های صورت گرفته با بانک ها زمینه ساز افزایش سرعت پرداخت تسهیلات اجاره مسکن می شود گفت: تا پایان شب گذشته ۳۰ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده اند و روند پرداخت تسهیلات تا پایان دی ماه ادامه دارد.

مسکن ملی متوقف نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیچ پروژه طرح اقدام ملی مسکن متوقف نشده است، گفت: در شهر پردیس ساخت ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی آغاز شده است.

به گفته این مقام مسئول هیچ پروژه طرح اقدام ملی مسکن در شهر پردیس متوقف نشده و ساخت این پروژه ها با قدرت ادامه دارد و متقاضیان در این زمینه به هیچ عنوان نگران نباشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اراضی ظرفیت های ایجاد شده در مسکن ملی پردیس بلافاصله در همان مرحله اول تکمیل شد و نگرانی در این زمینه که طرحی بخواهد متوقف شود وجود ندارد.

محمود زاده همچنین در رابطه با آخرین وضعیت اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: مرحله اول شناسایی به اتمام رسیده و فهرست واحدهای خالی از سکنه در کارتابل سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده و سازمان امور مالیاتی پس از بررسی های صورت گرفته، اقدام به اخذ مالیات از واحدهای خالی می کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: امکان ارائه فهرست خانه های خالی به صورت مکتوب و یا دستی وجود نداشت و بعد از برگزاری جلسات مختلف اعلام شد که این فهرست در کارتابل سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: هفته گذشته اولین فهرست خانه‌های خالی در سامانه سازمان امور مالیاتی بارگذاری شده و فهرست اول شامل بیش از ۱۰۹ هزار خانه خالی از سراسر کشور است. مالیات‌ستانی از واحد‌های شناسایی شده هم در مدت زمان کوتاه به اجرا می‌رسد.

محمود زاده در پایان اظهار کرد: روال بررسی و شناسایی خانه های خالی همچنان ادامه دارد و روند ارسال پیامک برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی ادامه خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟