قیمت رهن و اجاره مسکن در بازار + جزئیات

قیمت رهن و اجاره / بررسی فایل‌های موجود نزد بنگاه‌های واقع در مناطق مصرفی شهر تهران حاکی است در برخی از محله‌های این مناطق تعداد آپارتمان‌های مسکونی که بهای پیشنهادی آنها در بازار اجاره به‌صورت «رهن کامل» پیشنهاد شده است، از فایل‌های ترکیب رهن و اجاره پیشی گرفته است.

قیمت رهن و اجاره در مناطق مختلف تهران

در مناطق ۴ و ۵ تقریبا به ازای هر فایل اجاره، یک فایل رهن کامل هم وجود دارد اما در مناطقی همچون ۷ تا ۱۲ تعداد آپارتمان‌های رهن کامل بیش از آپارتمان‌های اجاری است و در فایل‌های اجاری هم اغلب وزن رهن کامل به مراتب بیشتر از وزن اجاره‌بهای ماهانه است.

البته این قاعده عمدتا در گروه آپارتمان‌های تا ۸۰ مترمربع که در بازار اجاره متقاضی بیشتری دارد، صدق می‌کند و در بازار آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ، موجران به دریافت اجاره‌بهای چند میلیونی ماهانه رغبت نشان می‌دهند.

تحقیقات میدانی از طریق موتورهای جست‌وجوی ملکی که فایل‌های اجاره را عرضه کرده‌اند، نشان می‌دهد برخی از موجران در آخرین روزهای فصل تابستان در تلاش هستند با بالاترین قیمت‌های ممکن، قرارداد اجاره آپارتمان خود را منعقد کنند و با اینکه حدود دو هفته از فصل طلایی نقل و انتقالات باقی مانده، روی قیمت‌های پیشنهادی بالاتر از استطاعت مستاجران درحال جست‌وجو در بازار اصرار دارند. با این حال رهن کامل به بهای مترمربعی ۲ تا ۳ میلیون تومان در بسیاری از مناطق تهران همچنان قابل جست‌وجو است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟