یک خبر خوب / متقاضیان وام خرید مسکن بخوانند

وام مسکن / بر اساس اعلام بانک مسکن با توجه به این تصمیم و ملاحظه­ های مربوط به ضرورت حفظ تعادل منابع و مصارف صندوق و همچنین استطاعت خانه اولی­ ها برای پرداخت اقساط تسهیلات مقرر شد با هدف افزایش قدرت پوششی تسهیلات خرید مسکن یکم سقف عمر بنای آپارتمان­ ها و خانه های مشمول استفاده از این تسهیلات به 20 سال افزایش پیدا کند.

این طرح بانک مسکن در عمل طیف انتخاب واحدهای مسکونی برای خرید توسط خانه اولی­ های سپرده­ گذار در صندوق پس انداز مسکن یکم را افزایش می­ دهد ، بنابراین چالش کمبود فایل واحدهای مسکونی فروشی در بنگاه­ های املاک از این طریق برای زوج­های جوان تا حدود زیادی رفع می­ شود. از طرف دیگر به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه بین واحدهای مسکونی با عمر بنای بالای 15 سال و آپارتمان­ های با سن ساختمانی کمتر ، اثر تسهیلات مسکن یکم بر پوشش هزینه خرید خانه اولی­ ها افزایش پیدا می­کند.

حل مسکن خانه اولی ها

بانک مسکن معتقد است در شرایط کنونی اقتصادی تامین اعتبار مورد نیاز برای حل مشکل مسکن خانه اولی­ ها به عنوان یک ضرورت ملی باید در اولویت باشد و بانک تخصصی مسکن از همین رو گشایش تازه ­ای برای پرداخت تسهیلات مسکن یکم به زوج ­های جوان ترتیب داده است.

سپرده­ گذاران در صندوق پس­ انداز مسکن یکم به صورت انفرادی در صورت رعایت دو شرط مربوط به میزان سپرده گذاری لازم و طول زمانی پس­ انداز در صندوق چنانچه واجد شرایط باشند در تهران می­ توانند تا سقف 80 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ و مراکز استانها تا سقف 60 میلیون تومان و در شهرهای کوچک نیز تا سقف 40 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود تک رقمی دریافت کنند. در صورت سپرده ­گذاری زوجین به صورت توام سقف این تسهیلات به دو برابر افزایش پیدا می­کند. نرخ سود تسهیلات مسکن یکم در بافت­ های فرسوده 6 درصد و در سایر مناطق شهری 8 درصد است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟