قیمت آپارتمان های شمال تهران + جزئیات

به گزارش رکنا، معاملات مسکن در شمال تهران در خرداد ۹۹ رشد چندانی نداشته است. بیشترین افزایش قیمت مسکن در طول سال ۹۸ رخ داد. فرمانیه شرقی بهترین بخش محله فرمانیه، گل سنگ بهترین بخش نیاوران، گلستان شمالی و سپند بهترین بخش اقدسیه است و بوکان، فرشته و زعفرانیه بالاترین قیمت مسکن در شمال تهران را دارد.

اراج، ازگل، امامزاده قاسم (شمیرانات)، اوین، باغ فردوس، تجریش، جماران، چیذر،حصار بوعلی، حکمت، دارآباد، دربند، درکه، دزاشیب، زعفرانیه، سوهانک، فرمانیه، قیطریه، کاشانک، گلابدره، محمودیه، نیاوران، ولنجک از جمله محله‌های اصلی شمال تهران است.گزارش میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین از معاملات انجام شده در شمال تهران نشان می‌دهد، آپارتمان‌های معامله شده در بوکان، فرشته و الهیه، زعفرانیه رکوردداران بالاترین قیمت مسکن در سه ماه اول 99 هستند.

یکی از مشاوران املاک در تهران اظهار کرد: فرمانیه شرقی بهترین بخش فرمانیه، گل سنگ بهترین بخش نیاوران، گلستان شمالی و سپند بهترین بخش اقدسیه است و بوکان، فرشته و زعفرانیه بالاترین قیمت مسکن در تهران را دارد. متوسط قیمت یک آپارتمان لوکس در اول بوکان متری 100 تا 135میلیون تومان است. سرمایه‌داران بزرگ بازار از جمله فولادی‌ها در این منطقه ساکن هستند، البته تمام بوکان این قیمت را ندارد، یک آپارتمان چند سال ساخت، 65میلیون تومان قیمت گذاشته شده است.

الهیه به مراتب گران‌تر از تجریش است

این مشاور املاک در ادامه گفت: بر اساس باور عرف گران‌ترین قیمت مسکن مربوط به تجریش است در حالی که متوسط قیمت آپارتمان نوساز در تجریش 34 میلیون تومان، ازگل 35میلیون تومان و پاسداران 30میلیون تومان است. الهیه به مراتب گران‌تر از تجریش است. یک آپارتمان مدرن لوکس با متراژ 150متر، متری 100میلیون تومان در الهیه قیمت گذاشته شده است هرچند که با متری 60میلیون تومان نیز می‌توان یک آپارتمان چند سال ساخت خرید.

یکی از مشاوران معاملات املاک در شمال تهران اظهار‌کرد: میانگین قیمت یک آپارتمان نوساز لوکس در جماران 60 تا 70 میلیون تومان است. در فرمانیه تهران میانگین قیمت آپارتمان نوساز 40 تا 45میلیون تومان است. بوکان یکی از گران‌ترین مناطق تهران با متری میانگین 90 تا 100میلیون تومان است.

چرایی تفاوت قیمت بیش از 50 میلیون تومانی در یک متر مربع در دو محله کنار هم

وی در ارتباط با چرایی تفاوت قیمت بیش از 50میلیون تومانی در یک متر مربع در دو محله کنار هم گفت: برخی مناطق تبدیل به برند می‌شود و به اصطلاح اعیان نشین است. متریال به کار رفته بسیار با کیفیت و گران قیمت است. ساختمان هوشمند است و حتی استفاده از آب طلا در شیرآلات مرسوم است!

ضعیف‌ترین قیمت مسکن در منطقه یک

ضعیف ترین قیمت مسکن در منطقه یک، مربوط به امام زاده قاسم و سوهانک است. قیمت مسکن در قیطریه از 30 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به متریال، لوکیشن و متراژ متفاوت است. یکی از بهترین مناطق قیطریه زیر اتوبان صدر، گلارا، هوشمند است که بین 32 تا 35 میلیون تومان قیمت گذاشته شده است. متراژ پایین در این مناطق وجود ندارد.

تفاوت قیمت مسکن در زعفرانیه

تفاوت قیمت در زعفرانیه زیاد است. مقدس اردبیلی، میدان بهمن، پسیان، میدان الف، قیمت های متفاوتی دارد. یک آپارتمان 110 متری در زعفرانیه متری 100میلیون تومان و چند کوچه پایین تر، یک آپارتمان متری 50 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

یک مشاور معاملات املاک در ارتباط با این پرسش که چرا قیمت آپارتمان کوچک متراژ منطقه یک گران‌تر از مشابه بزرگ متراژ است، گفت: دلیل این گرانی میزان عرضه و تقاضا در مسکن است. به عنوان مثال یک برج در فرشته با متراژ 800 متر ساخته می‌شود باید واحد‌ها 190 به بالا ساخته ‌شود. اگر در این زمین قرار باشد واحدهای 70 متری ساخته شود، در یک طبقه بیش از 10 واحد ساخته می‌شود، تقاضا برای سکونت در این برخ پایین می‌آید و قیمت آن نیز کاهش می‌یابد به همین دلیل یک یا چند واحد در یک برج با متراژ پایین ساخته ‌می‌شود که متقاضی بسیار زیادی برای آن وجود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟