فروش ۵۰ میلیون تومانی کد رهگیری مسکن ملی!

به گزارش رکنا، هنوز ثبت نام‌های مسکن ملی تایید نشده برخی به فروش کد رهگیری که هیچ اعتباری ندارد اقدام کرده‌اند.آگهی‌های فروش و معاوضه کد رهگیری در برخی از سایت‌ها مانند دیوار دیده می‌شود؛ این در حالی است که از ابتدای شروع ثبت نام طرح اقدام ملی تولید مسکن چندین بار از سوی مسئولان اعلام شد که نام‌نویسی اینترنتی در سامانه «https://tem.mrud.ir/» و دریافت کد رهگیری توسط متقاضیان به معنای تایید قطعی ثبت نام آنها نیست و باید صلاحیت و مدارک این افراد مورد بررسی وزارت راه و شهرسازی به عنوان مودی این طرح تایید شود.

اما هنوز راستی‌آزمایی این وزارتخانه اعلام نشده برخی با عنوان «فروش امتیاز مسکن ملی» یا «فروش کد رهگیری ثبت نام» آگهی‌هایی را منتشر کرده‌اند.

در ابتدای هفته مدیرعامل شهر پردیس نیز از حضور دلالان برای فروش مسکن ملی خبر داد و در این خصوص گفت: خبردار شدیم در پردیس امتیاز مسکن ملی با رقم‌های بالایی فروخته می‌شود اما هنوز ثبت نام این افراد قطعی نشده است و مردم وارد این معاملات نشوند؛ بلکه باید صبر کنند تا ثبت نام انجام و شرایط احراز و مبلغ اولیه واریز شود تا ثبت نام نهایی شود. همچنین در خصوص خرید و فروش این طرح هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

به تازگی محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این خصوص واکنش نشان داد و گفت: چیزی که تا الان انجام شده صرفا یک کد رهگیری بوده است. ممکن است کسانی بخواهند کد رهگیری را خرید و فروش کنند که اصلا واجد شرایط نباشند و در مرحله دوم حذف شوند. لذا توصیه می‌کنیم شهروندان به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش نکنند. حتی بعد از این‌که واجدان شرایط برای مرحله دوم دعوت شدند، واحدها قابل خرید و فروش نیست. تا زمانی که بحث سند و واگذاری به شکل رسمی انجام شود، خرید و فروش مسکن ملی را متصور نیستیم.

اما همچنان درج آگهی‌های فروش مسکن ملی ادامه دارد. برخی نیز با اسم مسکن ملی، واحد‌های دیگری را به فروش گذاشته‌اند که اکثر این آگهی‌ها به واحد‌های خالی از پیش ساخته شده در شهرهای پردیس و پرند اختصاص دارد.

بنا به گزارش کارگرآنلاین، در مواردی نیز آژانس‌های ملکی برای فروش تعدادی در واحدهای این دو شهر آگهی ثبت کرده‌اند. در یکی از این آگهی‌ها با عنوان «خانه‌های ملی هشتگرد» آمده است: «مشخصات آپارتمان‌ها و واحدها در شهر جدید هشتگرد به شرح زیر به عرض میرسد.۱- بلوک ها در ۸ طبقه است. و هشت تا بلوک هست که شش بلوک آماده شده و دو بلوک باقی مانده که همه را یک جا تحویل خواهند داد. ۲- هر طبقه دارای چهار واحد است. ۳- متراژ واحدها با پارکینگ و انباری ۱۳۰ مترمربع است. ۴- هر واحد دارای انباری و پارکینگ است. ۵- قیمت هر واحد ۲۶۰ میلیون تومان با احتساب وام و انباری و پارکینگ است. ۶- تحویل یک ساله . ۷- پرداختی در زمان ثبت نام ۷۰ میلیون تومان. ۸- چهار چک به مبلغ ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در مدت یک سال توسط خریدار پرداخت خواهد شد. ۹- مبلغ ۴۰ میلیون تومان وام مسکن مهر با سود دوران مشارکت با شرایط اقساط بلندمدت که اقساط آن پس از تحویل واحدها شروع می‌گردد.»

آگهی فروش مسکن ملی در سایت دیوار:

آگهی دیوار

این درحالیست که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز این کار را تخلف، سودجویی و سوءاستفاده قلمداد کرده است.(مهر)

وی تاکید کرده است: هر فردی کد رهگیری خود را در طرح ملی مسکن خرید و فروش کند، بر اساس کد ملی ثبت‌ نام ‌کننده، از طرح ملی مسکن حذف خواهد شد؛ ضمن اینکه هنوز مشخص نیست به متقاضیان و ثبت ‌نام‌ کنندگان، چه واحدهایی اختصاص می‌یابد.

با این حال یکی از صاحبان این آگهی‌ها در خصوص مبلغ فروش کد رهگیری به تجارت‌نیوز گفت: من امتیاز مسکن ملی‌ام را ۵۰ میلیون تومان می‌فروشم.

اما مهدی رضی، عضو هیات مدیره شرکت عمران هشتگرد در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: فروش واحدهایی در قالب طرح مسکن ملی در شهر جدید هشتگرد قانونی نیست و آگهی‌هایی که با موضوع فروش امتیاز یا واحد مسکونی به عنوان مسکن ملی دروغ است.

با توجه به غیرقابل فروش بودن این واحدها در این مرحله و تاکید وزیر راه، معاون وی و اظهارنظرهای مدیران شهرهای پردیس و هشتگرد، به نظر می‌رسد این آگهی‌های فروش قابل اعتماد نیستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟