وضعیت بازار مسکن در مصاحبه با خبره بازار مسکن

به گزارش آلونک، اما این ها همه ماجرا نیست. در حالی که می دانیم ظرفیت بالایی برای دستیابی به فضای مناسبی در این حوزه وجود دارد، اما کاهش میزان معاملات در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه بار دیگر به فعالان این حوزه هشدار داد باید با نگرشی موشکافانه به این بازار نگاه کرد. 
کاهش سودهای بانکی که امید می رفت موجب سرمایه گذاری های بهتری در فضای مسکن شود ناگهان با افزایش مصالح ساختمانی تداخل پیدا کرد. 
همچنین حل نشدن مساله انبوه سازی ها و نیز مسکن مهر که کلاف سردرگمی را ایجاد کرده که نیاز است با بهره مندی از نظرات تخصصی کارشناسان به مرحله ایجابی رسیده و انگیزه های مردم را برای خرید و فروش بیشتر در بازار مسکن واقعی تر سازد.
در همین رابطه با یکی از مدیران آژانس های املاک تهران که به شکل فعال در بازار فعالیت دارد، به گفت و گو نشسته ایم تا نظرات تخصصی وی را در این باره بهتر بدانیم. 
مدیر آژانس املاک راگا معتقد است کاهش سود بانکی توانسته زمینه سرمایه گذاری در بازار مسکن را افزایش دهد ولی نیاز است که در این مسیر همه بخش ها با هم هماهنگی لازم را داشته باشند. 
وحید آشورعلی با بیان مطلب فوق ، افزود: بازار در شش ماهه نخست سال وارد فضایی منطقی و دارای رشد شده بود که البته مطرح شدن بحث تحریم ها، اندکی ترمز بازار را کشید. 
وی ادامه داد: البته امید داریم تا در 5 ماه پیش رو، شاهد افزایش سرمایه گذاری ها و معاملات در فضای بازار مسکن باشیم، به نحوی که بتوان چشم انداز مناسبی را برای این بازار در نظر گرفت. 
مدیر آژانس املاک راگا گفت: یکی از بهترین روش هایی که در چند سال اخیر برای خروج بازار مسکن از رکود انجام شد، کاهش سود های بانکی بود که قبل از این سرمایه گذاری در بازار مسکن را اقدامی غیر منطقی نشان می داد. 
به گفته آشورعلی اما عدم هماهنگی دیگر بخش ها و افزایش قیمت مصالح ساختمانی قیمت ملک را در شش ماه نخست سال جاری تا 20 درصد افزایش داده است. 
وی در این باره گفت: قیمت برخی مصالح چون میلگرد و ماسه تا 45 درصد افزایش اشته است و فروشنده ها ناچارند تا قیمت ملک را افزایش دهند در حالی که ممکن است این اقدام به کاهش استقبال مشتریان منجر شود. 
آشورعلی در پایان یادآور شد: امید داریم تا به زودی شاهد رونق بازار مسکن با نزدیک شدن به سه ماهه پایانی سال باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟