شناسایی عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی

به گزارش رکنا، سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت خانمی به اداره پلیس مبنی‌ بر تهدید و اخاذی از وی در فضای مجازی توسط فردی که به او وعده ازدواج داده بود، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکیه چندی پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شده بود و پس از مدتی بین آنها اعتماد و رابطه عاطفی عمیقی ایجاد شد و پس از خواستگاری و جلب اعتماد شاکیه به بهانه ازدواج مبالغ قابل توجهی را از وی دریافت کرده بود ؛ اما پس از دریافت مبالغ تلفن همراه خود را خاموش کرد و دیگر پاسخگویی قربانی نبود.

این مقام مسئول گفت: در ادامه بررسی های صورت گرفته، مشخص شد مبلغ 30 میلیون ریال از سوی شاکی در قبال جلب اعتماد متهم پرداخت شده بود که در نهایت طی یک قرار صوری فی مابین متهم و شاکیه ، در حالیکه وی قصد اخاذی و متواری شدن را داشت، در شهرستان بندر لنگه توسط عوامل پلیس دستگیر شد و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردید.

سرگرد بهمنی با بیان اینکه با تحقیقات صورت گرفته توسط افسران سایبری، مشخص شد که متهم با همین شگرد از 42 خانم دیگر اخاذی نموده است، بیان داشت: متهم پس از حضور در اداره پلیس در مواجهه با مستندات موجود لب به اعتراف گشود و به عمل غیر قانونی خود اعتراف کرد .

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تصریح کرد: امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان از فضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با بهره‌گیری از عدم آگاهی و سادگی افراد در این فضا مجرمان مرتکب جرائمی می‌شوند که اکثراً با انگیزه کسب منافع مالی، تهدید و تخاذی ، تسویه حساب شخصی، انتقام جویی و یا تفریح و سرگرمی در این فضا وارد می شوند.

این مسئول انتظامی به هموطنان توصیه کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنندآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟