کارگران هپکو خواستار تعیین تکلیف وضعیت سهامداری ومالکیتی کارخانه هستند و در پی این خواسته خود نیز امروز در اطراف ریل راه آهن نزدیک کارخانه تجمع کردند.

در حالی که هفته گذشته وزیر صمت مدیر جدید شرکت را منصوب کرد، اما کارگران معتقدند تغییر مدیریت مشکل را حل نمی‌کند و باید وضعیت سهامداری ومالکیت کارخانه تعیین تکلیف شود.

کارگران هپکو اتفاق نظر دارند که اعتراضشان کاملا صنفی و برای تعیین تکلیف کارخانه است و با هرگونه بهره برداری و برداشت سیاسی از این تجمع‌ها مخالفند و آن را محکوم می‌کنند.

اولتیماتوم ۱۸ روز پیش وزیرصمت برای تعیین تکلیف هپکو

رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفتم شهریور ماه در حاشیه کارگروه ملی تسهیل رفع موانع تولید در اراک گفت: اصلی‌ترین مشکل هپکو نبود مدیریت و تعهدات سهامدار اصلی است و امروز فرصتی ۴۸ ساعته به سازمان خصوصی سازی برای تعیین تکلیف مدیریت این شرکت داده شد.

رحمانی افزود: در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در اراک، ضمن بررسی موانع و مشکلات آذرآب و هپکو، تصمیمات خوبی برای تعیین تکلیف این دو صنعت و بازگشت دوباره به چرخه‌ی تولید گرفته شد.

او با بیان اینکه شرکت هپکو توانمند است و تولیدات بی نظیری دارد، اضافه کرد: تمهیدات خوبی برای پرداخت معوقات یک ماهه کارگران هپکو اندیشیده شده و امید است با حمایت دولت و سفارش ماشین آلات راهسازی از سوی دستگاه‌های اجرایی کار تولید در این کارخانه از سر گرفته شود.

مهمترین خواسته و اولویت کارگران هپکو از مسئولان، تعیین تکلیف سهامدار و رسیدگی به تخلفات انجام شده است و درخواست دارند که با راهکاری کارساز برای خطوط تولید، نقدینگی لازم را برای رونق اقتصادی و پرداخت به موقع حقوقشان فراهم کنند.

سخنان استاندار مرکزی درباره مدیرعامل جدید هپکو

سید علی آقازاده استاندار مرکزی بیستم شهریور ماه در باره هپکو گفت: مدیرعامل جدید هپکو برنامه‌های خوبی را مدنظر دارد و اگر مپنا پس از زمان ۱۰ روزه، واگذاری را قبول کند ، موضوع هپکو با جدیت بیشتر دنبال خواهد شد.

همچنین اجرایی شدن قرارداد سال گذشته وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی از خواسته‌های مهم این کارگران است.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر می‌تواند ۲۵ نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان، سوئد است.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و از این مقطع زمانی به بعد مشکلات آن آغاز شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503968 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟