مداحی معروف نریمان پناهی در حسینیه معلی شبکه سه + فیلم

به گزارش رکنا، در ایام محرم قرار داریم و به مناسبت عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) یکی از مداحان معروف کشورمان به نام نریمان پناهی  در حسینیه معلی به مداحی پرداخت.

بیوگرافی مداح نریمان پناهی

نریمان پناهی متولد 1344 در اردبیل، مداح است. او تحصیلکرده دو ساله دروس حوزوی است، از قرائت قرآن به شاگردی حاج منصور رسید سپس مداحی را با یک هیئت جنجالی شروع کرد و حالا نیز فعال است.

از قرآن تا حوزه

در سال 1358 وقتی 14 ساله بود قاری قرآن بود سپس در 16 سالگی وارد حوزه علمیه المهدی در خیابان جوادیه تهران شد اما دو سال بعد بخاطر جنگ راهی جبهه شد.

اعزام به جنگ

در سال 1362 با شروع جنگ تحصیل را رها کرد و عازم جبهه های حق علیه باطل شد، در جنگ معاون گردان میثم بود تا اینکه سال 1363 هیئت مکتب الحسین را در جنگ تاسیس کرد

ماجرای هیات و قمه زنی

بعد از جنگ اوایل دهه 70 هیئت نریمانی تبدیل به یکی از پر جمعیت ترین هیات ها شد تا جایی که به خاطر حضور همه اقشار کنترل جلسات از دست خارج شد.

افراد با سبک های عزاداری گوناگون در هر گوشه ای از هیئت جمع می شدند و به عزاداری می پرداختند که یکی از این عزادارای ها قمه زنی بود. درنهایت با فتوای رهبری این نوع عزاداری ها جمع شد اما حاج نریمانی می گوید من مطیع رهبرم، هر چه بگوید گوش می‌ کنم ولی مخالف قمه نیستم اما چون آقا گفته نزدم.

20 سال شاگردی نریمان پناهی

نریمانی می گوید: من 20 سال نخواندم و شاگردی کردم، چند سال شاگرد حاج منصور ارضی بودم، ایشان می خواندند و من زار می زدم، البته الگوی بنده حاج ماشالله عابدی هستند.

110 روز ماندن نریمان پناهی در کربلا

نریمانی در سال 1382 پرچم  هیات مکتب الحسین خود را به مدد مادر سادات حضرت زهرا (س) به کربلا برد و به مدت 110 روز با این پرچم در کربلا ماند

کدخبر: 912230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟