آرامگاه چه شهدایی درحرم امام حسین قرار دارند !

به گزارش رکنا ، قبر سیدالشهدا بر خلاف سایر قبور پاک ائمه، شش گوشه می باشد، گفته می شود دلیل این امر آن است که جسم مطهر فرزندان امام حسین در آن جا واقع شده است. شیخ مفید نقل کرده است که 17 نفر از شهیدان بنی هاشم در گودالی بزرگ در پایین پای حضرت دفن شده اند و هیچ اثری از آن ها وجود ندارد ولی در این بین قبر حضرت علی اکبر به امام حسین نزدیک تر از سایرین است.

چه کسانی در حرم امام حسین دفن شده اند

برخی از روایات بیانگر آن است که امام سجاد (ع) بعد از واقعه کربلا به این شهر آمدند و دیدند بنی اسد حیران از واقعه نمی دانند باید چه کاری انجام دهند؛ ایشان اعلام کردند تمامی شهدا باید دفن شوند و در همین راستا ابتدای امر به سراغ جسم پدر رفتند و ایشان را به خاک سپردند؛ بر روی قبر نوشتند "این قبر حسین بن علی بن ابی طالب است، آن حسینی که او را با لب تشنه و غریبانه کشتند." سپس به سراغ جسم عباس (ع) رفتند و ایشان را در محل کنونی به خاک سپردند. سپس امام سجاد به بنی اسد گفتند 2 چاله حفر کنند و در یکی از آن ها بنی هاشم و در دیگری سایر شهیدان را دفن کنند. بر اساس این روایت هم نزدیک ترین قبر به مدفن امام حسین، قبر علی اکبر است که در پایین پای حضرت قرار دارد. بنابراین شش گوشه بودن قبر امام حسین به دلیل وجود مرقد پاک پسر بزرگ امام حسین یعنی علی اکبر و همچنین علی اصغر می باشد.

داخل حرم امام حسین

مرقد امام حسین متشکل از یک بلندی از جنس چوب بوده که روی آن دو مشبک دیده می شود؛ مشبک داخلی که از جنس فولاد است گران قیمت بوده و مشبک بیرونی از جنس نقره می باشد. به مشبک خارجی بدون هیچ فاصله ای یک مشبک دیگر هم وصل شده که حدود یک متر کوتاه تر است؛ زیر این مشبک قبر حضرت علی اکبر قرار دارد و حضرت علی اصغر بر روی سینه امام حسین قرار دارد .

چه کسانی در حرم امام حسین دفن شده اند

عکس از حرم امام حسین

در این بخش عکس هایی از قبر مطهر ایشان را مشاهده می کنید:

چه کسانی در حرم امام حسین دفن شده اند

 

 

چه کسانی در حرم امام حسین دفن شده اند

 

چه کسانی در حرم امام حسین دفن شده اند

 

کدخبر: 912007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟