ممنوعیت های حج در دوران کرونا اعلام شد

به گزارش رکنا ، با شیوع کرونا در عربستان و در آستانه ایام حج تمتع، مقامات سعودی دستورالعمل جدیدی برای جلوگیری از شیوع کرونا در مناسک حج ابراهیمی صادر کردند.

بر اساس این دستورالعمل، زائران حج تمتع امکان لمس خانه خدا را ندارند و از بوسیدن کعبه و حجرالاسود ممانعت خواهد شد.

با این اقدام به طور حتم نرده‌های موجود در اطراف کعبه باقی خواهد ماند و زائران امکان نزدیک شدن به خانه خدا را نخواهند داشت و در فضایی با بیش از چهار متر فاصله از کعبه به طواف خواهند پرداخت.

بنا بر این گزارش، امسال با شیوع کرونا در جهان، دولت عربستان تصمیم گرفت که حج تمتع را فقط برای ساکنان عربستان آن هم با اعمال محدودیت سنی برگزار کند. بر همین اساس، امسال ۱۰ هزار نفر از ساکنان عربستان در حج تمتع حضور می‌یابند و سایر زائران خانه خدا برای سال آینده باید خود را آماده تشرف به سرزمین وحی کنند.

همچنان درهای مسجدالحرام به روی زائران بسته است

خانه خدا از اواخر سال گذشته با شیوع کرونا بسته شد و همچنان درهای مسجدالحرام به روی زائران بسته است و فقط کارکنان و مقامات سعودی امکان تشرف و اقامه نماز جماعت در این مکان مقدس را دارند. هنوز زمان قطعی بازگشایی مسجدالحرام مشخص نیست. این امر در حالی است که مسجدالنبی (ص) از هشتم شوال میزبان زائران است.

با توجه به اینکه عربستان لغو حج برای زائران کشورهای مختلف را دیر اعلام کرد، بیش از ۸۷ هزار ایرانی برای تشرف به خانه خدا در حال کسب آمادگی لازم بودند که به دلیل تصمیم سعودی‌ها، تشرف این افراد در صورت تمایل به سال آینده موکول می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583774 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟