برگزاری حرکت نمادین اربعین توسط جمعیت 200 هزار نفری در دزفول

به گزارش رکنا، مجتبی خمیدی رئیس اداره اوقاف شهرستان دزفول بامداد امروز در دزفول اظهار کرد: اداره اوقاف استان خوزستان هر سال یک موکب بزرگ را برای خدمات رسانی به زائران حسینی در مرز چذابه برپا می‌کند که معمولا مدیریت هر سه روز از خدمات رسانی را به یک شهرستان محول می‌کنند.

وی افزود: در مدت زمان خدمات رسانی‌های خود در این مرز روزانه 3 هزار پُرس غذا در ناهار و3 هزار پُرس غذا نیز در وعده شام میان زائران توزیع می‌کنیم.

خمیدی با تأکید بر اینکه از ظرفیت هیات‌های مذهبی و خیرات مردمی برای پذیرایی در این موکب کمک شده گفت: با کمک خیران خدمات رسانی به زائران حسینی انجام می‌شود و هیچ اعتباری از سازمان به این موضوع اختصاص داده نشده است.

وی بیان کرد: برگزاری نماز جماعت و مراسمات ادعیه، پخش پیشانی بند و چفیه و تسبیح نیز از دیگر برنامه‌های اوقاف دزفول در موکب اوقاف در مرز چذابه است.

وی با بیان اینکه در شهرستان دزفول نیز دو موکب در آستانه سبزقبا و بن جعفر برپا شده است، گفت: روز اربعین جمعیت بالغ بر 200 هزار نفری حرکت نمادین اربعین بین نجف و کربلا را از آستانه سبزقبا تا بن جعفر اجرا و به صورت پیاده طی مسیر می کنند.

رئیس اوقاف شهرستان دزفول در پایان عنوان کردکرد: 35 نفر از اوقاف دزفول در مرز چذابه و در موکب های شهر نیز حدودا 40 نفر به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 511052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟