آمار پنج برابری بازگشت زائران به ایران نسبت به مسافران کربلا

به گزارش رکنا، سرتیپ حسین اشتری روز جمعه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با توجه به پیش‌بینی‌ افزایش تعداد زائرین اربعین گذرگاه‌های ورودی و خروجی را افزایش دادیم و برای برقراری نظم و امنیت در مرزهای چهارگانه کشور با عراق ، از بیشترین تعداد نیروهای خود استفاده کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در مرز چذابه تردد سنگین ولی روان است، در عین حال آمار ورود زائران نسبت به خروج آنها بسیار متفاوت است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: امسال تردد حدود ۵۷۰ هزار زائر از مرز چذابه ثبت شده که ۳۵۰ هزار نفر خروج و ۲۲۰ هزار نفر ورود از این پایانه مرزی ثبت شده اند.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای امنیتی در کنار دستگاه های مربوطه تلاش خود را براری ارائه خدمت هرچه بهتر به زائرین اربعین حسینی دارند اما در برخی مواقع تاخیرهایی نیز در ایران و عراق وجود داشت که سعی کردیم این موارد را نیز به سرعت برطرف کنیم.

سرتیپ اشتری گفت: با توجه به استقبال گسترده زائران امسال شاهد افزایش ۵۶ درصدی تردد زوار در پایانه مرزی چذابه بودیم.

وی اظهار داشت : انتظار می رود زائران زیارت خود را انجام داده و به سرعت به کشور بازگردند تا به ترافیک سنگین مسیرها و پایانه ها برخورد نکنند.

سرتیپ حسین اشتری روز جمعه از پایانه مرزی چذابه و روند خدمت رسانی نیروهای ناجا به زائرین اربعین حسینی بازدید کرد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای چهار گانه کشور راهی عتبات عالیات شدند و ۲ میلیون نفر نیز به کشور بازگشتند.

حرکت زائران اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه کشور که از اول ماه صفر آغاز شده همچنان ادامه دارد.

چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر ، ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین هستند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟