کاخ ایرانیان تخریب شد / برخورد با زمین خواری در منطقه حفاظت شده ارژن و پریشان

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، علی فرزام، سرپرست منطقه حفاظت شده ارژن گفت: در مورخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰  به منظور اجرای دستور احکام صادره از  شعبه 12 دادگاه عمومی حقوقی شیراز و اجرائیه صادره از شعبه 9 اجرای احکام حقوقی شیراز،  4332 مترمربع از اراضی تصرف شده و مستحدثات احداثی غیر قانونی کاخ ایرانیان در منطقه حفاظت شده ارژن _ پریشان قلع و قمع شد.

فرزام افزود: اراضی تصرف شده ضمن اعاده وضع به حال سابق به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران بازپس گرفته شد.

وی اظهار داشت: این عملیات از ساعت ۱۱ صبح در با همکاری پرسنل پاسگاه انتظامی دشت ارژن، کارشناسان و ماموران اجرایی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس آغاز شد و تا ساعت ۱۶ همان روز ادامه یافت.

کاخ ایرانیان 2

سرپرست منطقه حفاظت شده ارژن خاطر نشان کرد:امروزه مناطق حفاظت شده باتوجه به خدمات گسترده ای که رفاه زیستمندان کره زمین را فراهم میکند و به عنوان میراث عمومی تکیه گاه اصلی مقابله با تغییرات آب و هوایی ، مورد توجه روز افزون واقع شده است.

این مقام مسوول همچنین اضافه کرد: تغییرکاربری اراضی جنگلی و مرتعی موجب کاهش شدید خدمات و کارکرد اکوسیستم های طبیعی می شود که با توجه به بحران های زیست محیطی بوجود آمده ناشی از فعالیت های مخرب توسعه ای انسان ، پایداری زیست بشر مورد تهدید قرار گرفته  است.

به همین دلیل لزوم برخورد قاطع با متخلفان حوزه محیط زیست و منابع طبیعی خصوصا متصرفین اراضی ملی (زمین خواران و کوه خواران) به منظور حفظ و حراست از زیستگاه های طبیعی و در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص  خلع ید متصرفین اراضی ملی  و اجرای قوانین مربوطه بیش از هر زمان دیگری در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟