رای دادسرا در پرونده شکایت علیه عیسی کلانتری صادر شد / شکایت فعالان از رئیس سابق سازمان میحط زیست

عیسی کلانتری رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست است. حدود یک هفته از کنار رفتن عیسی کلانتری از این سمت می گذرد. فعالان محیط زیست در دوران چهارساله مدیریت عیسی کلانتری بر سازمان میحط زیست، انتقادات زیادی را به عیسی کلانتری وارد کرده اند. در این میان حتی برخی از این فعالان درباره پرونده های صدور مجوز گردشگری در جزیره آشوراده، صدور مجوز برای پرورش گونه آبزی مهاجم تیلاپیا و .... شکایت هایی را علیه عیسی کلانتری مطرح کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، محمد داسمه، وکیل دادگستری از صدور رای (قرار نهایی) دادسرای کارکنان دولت در پرونده شکایت از عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست خبر داده است.

این وکیل که مسئول پرونده شکایت جمعی از فعالان محیط زیست علیه رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست است، در این باره در صفحه توئیتر خود نوشته است: «رای پرونده های محیط زیستی در دادسرای کارکنان دولت صادر شد. این شکایات را علیه آقای ‎عیسی کلانتری مطرح کرده بودیم. پرونده های ‎تنگ تکاب، ‎آشوراده، ‎تیلاپیا، واگذاری هجده هزار هکتار به یک #شاخه نبات، بایجومی و... از جمله شکایات مطروحه است.»

پیگیری های رکنا نشان می دهد که رای دادسرا (قرار نهایی) در پرونده های محیط زیستی در شکایات مطروحه علیه آقای ‎عیسی کلانتری، 143 صفحه است و این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و منجر به احضار فعالان محیط زیست نشده است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟