کاهش دمای هوا در سراسر کشور/ احتمال بارش باران در این استان ها

سازمان هواشناسی نسبت به کاهش 3 تا 6 درجه ای دمای هوا خبر داد. بنا به اعلام هواشناسی 14 استان کشور نیز شاهد بارش باران و رعد و برق خواهند بود. هواشناسی از هفته گذشته هوای گرمی را برای کشور پیش بینی کرد. از ابتدای مرداد ماه هوای گرم نیز در سراسر کشور پایدار بود. با این حال هواشناسی برای اواخر مرداد ماه هوای خنک را پیش بینی کرده بود. بنا به اعلام هواشناسی برخی مناطق وضعیت سواحل شمالی و جنوبی کشور نیز مواج خواهد بود.

به گزارش رکنا، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز یکشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، هرمزگان و جنوب غرب کرمان در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر رگبار وزش باد شدید موقتی و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

دوشنبه همین شرایط در برخی از مناطق استان‌های مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز تهران، هرمزگان و جنوب غرب کرمان می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز سه شنبه در برخی مناطق مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و ارتفاعات سمنان شرق تهران، هرمزگان و جنوب غرب کرمان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و وزش باد شدید مقاومتی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

روزهای چهارشنبه و پنجشنبه همین شرایط در برخی از مناطق سواحل دریای خزر از ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات هرمزگان، جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس پیش بینی می شود.

طی امروز و فردا در ساعت بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و جنوب تهران، قم، سمنان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، جنوب ایلام و غرب خوزستان از افزایش سرعت باد گاهی وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در هفته جاری در اکثر مناطق کشور کاهش نسبی دما حدود 3 تا 6 درجه پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتا شدید، افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج بین یک تا 1.5 متر در سواحل و فراساحل

منطقه اثر:

یک‌شنبه 1400/05/24 : نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر.

دوشنبه 1400/05/25 : نواحی شمالی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر، غرب هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه 1400/05/26 : تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 1400/05/27 : تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تورهای صیادی.

توصیه: احتیاط در شنا در سواحل و ممنوعیت در شنا در فراساحل، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و نیمه سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟