پلنگ ماده ایرانی مهمان باغ وحش ارم می شود

به گزارش رکنا ، الهامی مدیرعامل باغ وحش پارک ارم در خصوص انتقال ماوی ماده پلنگ ایرانی به باغ وحش ارم گفت: حدودا ۲ ماه قبل درخواست مکتوب خود در خصوص انتقال این ماده پلنگ را به سازمان حفاظت میحط زیست ارائه کردیم.

مدیرعامل باغ وحش پارک ارم افزود: در پی این درخواست مسئولان و کارشناسان حیات وحش تهران و همچنین معاونت سازمان حفاظت محیط زیست از باغ وحش ارم بازدید کردند و موافقت خود را در خصوص انتقال ماوی ماده پلنگ ۱۰ ماهه ایرانی را به این باغ وحش اعلام کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماوی ماده پلنگ ایرانی در قسمت قرنطینه جایگاه گربه سانان قرار دارد و بعد از سپری کردن دوره لازم قرنطینه به فضای ۴۰۰ مترمربعی که برای این پلنگ فراهم شده انتقال پیدا می‌کند و تا زمان بالغ شدن در این فضا زندگی خواهد کرد.

محمدزاده دامپزشک باغ وحش پارک ارم نیز بیان کرد: ماوی ماده پلنگ ۱۰ ماهه ایرانی خرداد ماه سال جاری در اطراف روستای ماوی واقع در شهرستان میانه که توسط برخی از متخلفان محیط زیست در دام افتاده بود، شناسایی و به پارک پردیسان منتقل شد.

دامپزشک باغ وحش پارک ارم ادامه داد: این پلنگ جزء گونه پلنگ‌های ایرانی است که به علت فعالیت متخلفان محیط زیست و شکارچیان در معرض خطر انقراض هستند.

وی در خصوص شرایط جسمی ماوی اظهار کرد: تمام معاینات پزشکی بر روی این ماده پلنگ ایرانی انجام شده و هیچگونه بیماری آن را تهدید نمی‌کند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: ماوی در حال حاضر در قرنطینه جایگاه گربه سانان قرار دارد و پس از ۱۴ روز به جایگاه اصلی خود انتقال داده می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟