دستگیری 4 شکارچی غیرمجاز در جیرفت

به گزارش رکنا،  محسن کردستانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت زنی در عرصه‌های منابع طبیعی بخش اسفندقه موفق به دستگیری چهار شکارچی شدند.

وی افزود: چهار قطعه پرنده تیهو به همراه یک قبضه اسلحه شکاری ۲ لول و مقداری فشنگ به طور جداگانه از یک شکارچی کشف و ضبط شد.

کردستانی ادامه داد: سه شکارچی غیرمجاز دیگر قبل از ارتکاب جرم در شکارگاه با سه قبضه اسلحه شکاری دستگیر شدند و بدین ترتیب از صید و شکار غیرمجاز جلوگیری به عمل آمد.

وی تصریح کرد: چهار پرونده جداگانه برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جیرفت افزود: اگر چه این موارد در دادگاه رسیدگی و متخلفان ناگزیر به پرداخت خسارت هستند اما ضرر و زیان شکارچیان به محیط زیست قابل جبران نیست.

وی اضافه کرد: از مردم و طبیعت‌گردان درخواست می‌کنیم برای پیشگیری از اتفاقات اینچنینی، در صورت مشاهده هرگونه ردی از شکارچیان حتما مراتب را به یگان حفاظت محیط زیست جیرفت اطلاع دهند تا رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گیرد.

تیرماه امسال نیز مأموران یگان حفاظت محیط زیست جیرفت حین گشت زنی در منطقه روداب اسفندقه، لاشه یک رأس بز وحشی به همراه ۲ قبضه اسلحه شکاری، مقداری فشنگ و ۲ دستگاه دوربین چشمی را از سه شکارچی غیرمجاز کشف و ضبط کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟