خبرگزاری رکنا عبدالرحمن شهنوازی  در زاهدان اظهار داشت: در پی وزش طوفانی که سیستان را فرا گرفته 65 نفر از مردم منطقه روانه مراکز درمانی شده‌اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: عمده این افراد در پی مشکلات چشمی و تنفسی ناشی از طوفان روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شده‌اند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بخش عمده این افراد یعنی حدود 57 نفر آنها به صورت سرپایی مداوا شده‌اند و مابقی برای دریافت خدمات درمانی بیشتر بستری شده‌اند.

شهنوازی گفت: توصیه می‌شود افراد آسیب پذیر به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند در هنگام ورزش طوفان و آلودگی هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت لزوم حتما از ماسک استفاده کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش شتاب وزش باد، افزایش بیش از حد مجاز ریزگردها و آلودگی هوا امروز همه ادارات شهرستان‌های شمال سیستان و بلوچستان تعطیل اعلام شده است.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بامداد امروز توفان گرد و خاک با سرعت 119 کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردید و موجب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به 39 برابر حد مجاز برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟