نمایندگان مجلس این هفته در ‌حساب‌های کاربری خود چه گفتند؟

به گزارش رکنا ، یکی از عرصه‌هایی که نمایندگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود می‌پردازند، شبکه اجتماعی توییتر است. این هفته با وجود اینکه مجلس جلسه علنی نداشت و نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه حضور داشتند، شاهد بیان دیدگاهها و نظرات نمایندگان در قبال مسائل مختلف بودیم. فرایند انتخاب رییس دیوان محاسبات، ماجرای تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان درآسمان سوریه، برگزاری و یا عدم برگزاری کنکور سراسری با توجه به شیوع کرونا، انفجار در مجتمع شهید احمدی روشن نطنز، سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، از جمله موضوعاتی بوده که نمایندگان در حساب‌های کاربری خود در توییتر درباره آنها اظهار نظر کردند.

در این بین مهمترین موضوع که بیشترین فراوانی را این هفته در توییتر و حساب‌های کاربری نمایندگان داشت موضوع انتخاب رییس دیوان محاسبات بود. موضوعی که البته اختلاف نظرها بین نمایندگان را ‌آشکار و علنی کرد. محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتری خود در ارتباط با انتخاب مهرداد بذرپاش بعنوان رییس دیوان محاسبات، نوشت: بنده به عنوان نمایندۀ مردم وخدمتگزار نمایندگان، مکلف هستم از قانون، آیین‌نامه داخلی و رای نمایندگان محترم، صیانت کنم.

وی خطاب به مردم تاکید کرد که که فرآیند انتخاب رئیس ودادستان دیوان محاسبات قانونی بود.

رییس مجلس در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید دیوان محاسبات خطاب به بذرپاش گفته بود "هر چه بود گذشت، از امروز عمل شما مهم است؛ مردم براساس عمل شما قضاوت می‌کنند؛ شما در عمل ثابت کنید از فرزندان گام دوم انقلاب هستید. "

جواد کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات هم در حساب خود در توئیتر با خطاب قرار دادن قالیباف نوشت: «یاداشت آقای ارکانی – نماینده مردم نیشابور در مجلس را ملاحظه فرمودید؟ ایشان می‌نویسند که مصوبه کمیسیون آیین نامه درمورد انتخاب رییس دیوان محاسبات را معاون جنابعالی مغایر تشخیص داد و کمیسیون آنرا نادیده گرفت معلوم است چه خبر شده، ظاهرا شورای نگهبان دومی به وجودآمده و مجلس بی خبر است!! »

وی در توئیت دیگری خطاب به قالیباف تصریح کرد: «امام می‌فرمایند بحث در مجلس قانون گذاری مثل مباحثه و نزاع دو فقیه است، در مجلس باید نظرات با هم تصادم یابند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. مباحث مربوط به دیوان محاسبات و کمیسیون‌های درگیر در حوزه تصادم نظرات می‌باشد نه جنگ سیاسی. مجلس اتاق شیشه‌ای است.»

اظهارنظرها اما به این جا ختم نشد و مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در پیامی در فضای مجازی، کمیسیون برنامه و بودجه را متهم به کوتاهی در رسیدگی به مدارک مهرداد بذرپاش کرد و نوشت: کمیسیون برنامه و بودجه در فرآیند انتخاب رییس دیوان محاسبات نسبت به وظایف قانونی خود کوتاهی کرده و بدون استعلام و دقت مدارک را تایید کرده است. با توجه به نظر رییس مجلس، در چارچوب قانون، کمیسیون برنامه و بودجه بایستی پاسخگو و در جهت اصلاح حرکت نماید دیوان برای شروعی کارآمد نیازمند رفع این شبهه‌هاست.

الیاس نادران دیگر نماینده مردم تهران نیز با انتشار دلایل خود، تخلف هیات رئیسه مجلس را محرز دانست و نوشت: گوشه ای از تخلفات هیات رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در روند انتصاب قانونی آقای بذرپاش.

حسن شجاعی

از سوی دیگر حسن شجاعی ‌نایب رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بر خلاف دیگر نمایندگان، با هشتگ کردن «بذرپاش ۱۴۰۰» درباره انتخاب مهرداد بذرپاش بعنوان رییس دیوان محاسبات نوشت: بذرپاش بی‌تردید فرزند انقلاب است. معصوم نیست. گاه صادقانه او را نقد می کنند و گاه «بذرپاش ۱۴۰۰» را می کوبند.

نماینده مردم ابهر اضافه کرد: «بعد از رای قاطع مجلس به او، ایجاد تحول راهبردی در دیوان محاسبات عیار نقدها را روشن خواهد کرد و از «بذرپاش ۱۴۰۰» رونمایی خواهد نمود.»

وی در توئیت دیگری یادآور شد: «بذرپاش ۱۴۰۰» موضع من نیست، سیبل عده‌ای از مهاجمان است. او معصوم نیست، لذا می‌تواند نقد صادقانه شود، ولی باید مراقب بود برخورد با خطای احتمالی کسی، به زدن جریان انقلابی نینجامد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به این که مجاری پیگیری خطای احتمالی روشن است، توئیت قبلی خود را یک تحلیل سیاسی دانست، نه یک موضع حقوقی.

مجتبی رضاخواه

مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران هم درباره سوابق کاری رییس جدید دیوان محاسبات در فضای مجازی نوشت: «به عنوان عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس اعلام می‌کنم که سوابق کاری رییس جدید دیوان محاسبات بدقت بررسی شده است. حکم آقای بذرپاش بعنوان عضو هیأت امنای دانشگاه صنعتی شریف هم به کمیسیون ارائه و رویت گردید. مجلس به وظایف قانونی خود عمل می‌کند، اگرچه برخی از حاشیه‌سازی دست برندارند.»

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان هم نوشت: «فرآیند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات براساس ماده ۵۱ آئین نامه داخلی مجلس وآیین نامه روش انتخاب، مصوب ۲۴ تیرماه کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس انجام شده است.»

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه که در کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس حضور دارد، در حساب توئیتری خود نوشت: «هجمه سنگینی علیه مجلس است از انتخاب اعضای کمیسیون‌ها تا طرح الحاقیه به تبصره ۱ بودجه (قیر) تا انتخاب رییس دیوان محاسبات...، به فضل خدا در مسیر خدمت به مردم پیش خواهیم رفت. طی ۶ جلسه ۲ ساعته؛ احکام پیشنهادی اصلاح ساختار بودجه در کمیته تخصصی به پایان رسید.»

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «مکتب سلیمانی و میوه‌های برجام، هردو در مقابل ملت حاضر است. آمریکا با کارت دعوت به منطقه نیامده که با شکایت دیپلماتیک و اعتراض رسانه‌ای برود. کسی که دعوای حقوقی را جایگزین پاسخِ سخت به شرارت‌های آمریکا می‌داند، اگر خائن نباشد، با ابتدایی‌ترین اصول سیاست آشنا نیست.»

کریمی قدوسی

کریمی قدوسی هم در توئیت دیگری با هشتگ کردن "اخراج آمریکا از منطقه"، نوشت: «با وجود پایگاه آمریکا در عراق نه عراقی‌ها به آسایش، آرامش، رشد و پیشرفت می رسند و نه همسایگان احساس امنیت خواهند داشت. بنابراین پیام ایران در رأس گفت و گوها اجرای قانون خروج نیروهای آمریکایی از عراق است.»

نماینده مردم مشهد در پیام دیگری در فضای مجازی وظایف حراست از مراکز هسته ای را گوشزد کرده و نوشت: حراست مراکز هسته ای موظف هستند کلیه تجهیزات و ماشین آلات جدید را قبل از ورود به سایت‌های هسته‌ای اسکن، آزمایش و بررسی کامل نموده تا از ایجاد رخنه نفوذ دشمن برای فرستادن عوامل نفوذی در چهره پیمانکار و مجری طرح مانع ایجاد نمایند.

به نظر می‌رسد اشاره این نماینده به حادثه سایت نطنز باشد که در آن بخشی از سوله در حال تجهیز مربوط به مونتاژ سانتریفیوژهای نسل جدید دچار خسارت شد.

سید امیرحسین قاضی زاده

سید امیرحسین قاضی زاده نماینده مشهد وکلات هم در توئیت خود با بیان این که تروریست‌های آمریکایی در تعرض به هواپیماهای مسافربری ید بلندی دارند، نوشت: بهائم و احمق‌های درجه یک دولت آمریکا بدانند، به فضل الهی و مدد اهل‌بیت، پاسخی دردناک و خوارکننده در قبال اقدامات‌ نابخردانه‌شان خواهند گرفت.

وی در پیام دیگری در فضای مجازی با انتشار عکسی از ترامپ رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد که ترامپ آرزو می‌کند در یک اشتباه راهبردی، ضربه متقابل در زمین و زمانی که او تعریف می‌کند رخ دهد. این یعنی اصل ضربه را قطعی فرض کرده، اما هوش ایرانی را دست‌پایین گرفته است.

نماینده مردم مشهد همچنین در پیامی به مناسبت سالروز عملیات مرصاد نوشت: منافقین که با شعار آزادی ایران به اسلام آباد غرب وارد شده بودند، روی جنسیت جنین خانم باردار شرط بستند، شکمش را دریدند و بعد از بیرون کشیدن جنین، مادر و کودک را به گلوله بستند. چه جنایاتی که داعش هم نتوانست تکرارش کند! امروز ایران، اگر آن روز تروریست‌ها مجازات نمی‌شدند را تصور کنید!

قاضی زاده در پیام دیگری نوشت: راه اندازی و توسعه شرکت های خصوصی ویژه مراقبت های بالینی در منزل(Home Care)برای بیماران مبتلا به کرونا، همراه با عملیاتی نمودن برنامه طبابت از راه دور (Telemedicine) ساختاری برای کاهش هزینه های درمان وآسیب های روانی کرونایی است. نیاز به هماهنگ سازی بیشتر جامعه با عصر کرونا داریم.

حسن شجاعی ‌نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی هم که حضور پررنگی در توییتر دارد، با اشاره به هزاران پیام و تماس از سراسر کشور با وی در باره تعویق کنکور، خواستار پیشنهاد مخاطبین خود در این باره شد.

جواد نیک بین

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر هم در این باره نوشت: بین برگزاری کنکور و سلامت دانش آموزان و دانشجویان کشورم، سلامت سرمایه‌های اصلی این کشور یعنی جوانان و دانشجویان را باید مد نظر داشت. ستاد ملی مبارزه با کرونا با جدیت ورود کند، تا تضمین صد درصدی سلامت این عزیزان هر گونه اقدام را پر ریسک و بی تدبیر می‌دانم.

وی در پیام دیگری با هشتگ کردن "کولبر" خاطرنشان کرد: اگر جلوی پول‌برها را بگیریم کوله‌برها اوضاعشان درست می شود.

علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی نماینده مردم قم درباره تعرض دو فروند جنگنده آمریکا به هواپیمای مسافری ماهان نوشت: رفتارهای جنایتکارانه آمریکا در ایجاد رعب و رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان را نمی‌توان به صرف لفاظی‌های کاذب مسئولان شیطان صفت این کشور مورد اغماض قرار داد.

وی تاکید کرد: پیگیری مجدانه دستگاه سیاست خارجی و قضایی همراه با فشار بر تروریست های آمریکایی در منطقه، حداقل پاسخ به این گستاخی هاست.

سیدعلی آقازاده دافساری نماینده مردم رشت هم درفضای مجازی نوشت: تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی، سند دیگری از دشمنی آمریکا با ملت ایران است. قطعا جمهوری اسلامی با قدرت به هر گونه مزاحمت و اقدام خصمانه‌ کشورهای متعرض پاسخ مقتضی خواهد داد.

اردشیرمطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان نیز با هشتگ کردن رزمایش پیامبر اعظم نوشت: موشک ایرانی، ماکت ناو آمریکایی را نابود کرد. پیام ایران ارسال شد و آنهایی که باید، دریافت کردند.

عزت الله اکبری تالارپشتی

عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران هم در این خصوص در توئیتر نوشت: تعرّض خباثت‌آلود آمریکا به هواپیمای مسافری ایران نباید بی پاسخ بماند. از نتایج مکتب حاج قاسم گشودن راه‌های مدبّرانه، نامحدود و کوبنده برای تحقیر مستکبرین است.

وی در پیام دیگر در فضای مجازی خواستار معرفی به موقع وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی شد.

سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هم در توئیتی با طرح این سوال که چرا بعد از تحریم فروش مرغ "اجداد راس"به ایران از شهریور ۱۳۹۸؛ با شروع طرح احیای "لاین مرغ آرین"، آمریکا تحریم "اجداد راس" را از تیر ۱۳۹۹ لغو کرد!؟ خواستار حمایت وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه از" لاین مرغ آرین" شد.

علیرضا نظری

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس نیز در این ارتباط نوشت: پس از احیای طرح"لاین مرغ آرین" وقتی غربی‌ها سیاست تحریم خود را در برابر اراده ایران بر بادرفته دیدند، اول تحریم فروش مرغ"اجداد راس" را برداشتند و حالا بدنبال اخلال در لاین مرغ آرین هستند.

نماینده مردم خمین در مجلس در همین ارتباط از وزیر جهاد کشاورزی خواست که مراقب نفوذی ها باشد.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران هم در حساب مجازی خود خواستار ارائه گزارش سالانه رییس جمهوری و وزیران دولت طبق سنوات گذشته شد.

پرویز محمدنژاد ‌نماینده مردم لنگرود در مجلس نیز در با هشتگ کردن "دریای کاسپین" نوشت: درحالی که تراز آب دریای کاسپین به شدت کاهش یافته است همچنان زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال آب دریاچه کاسپین شنیده می‌شود!

وی یادآور شد: زیست بوم کاسپین جای آزمون و خطا نیست؛ به کمک مردم هرگز اجازه نخواهیم داد با یک طرح ناپخته و نسنجیده بزرگترین دریاچه جهان در خطر نابودی قرار گیرد.

احمد نادری ‌

احمد نادری ‌نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری کنکور در فضای مجازی نوشت: در این روزها دقیقه‌ای نیست که تماسی از اقصا نقاط کشور درباره کنکور نداشته باشم. هزاران پیام نیز افزون برآن. این یعنی نگرانی فراوان داوطلبان و خانواده‌ها.

وی تاکید کرد: در تلاشم تا بزودی تصمیم نهایی و قطعی درباره برگزاری کنکور با همکاری وزارت بهداشت اتخاذ شده و بطور رسمی به اطلاع عموم برسد.

نماینده مردم تهران در پیام دیگری از جلسه خود با وزیر بهداشت گفت و نوشت: دکتر نمکی پروتکل‌ دقیقی برای کنکور دکتری ابلاغ کردند و رسما اعلام نمودند اگرذره‌ای تخطی شود، قطعا کنکور ارشد برگزار نخواهد شد. برای کنکور سراسری بررسی‌ بیشتر نیاز است و برگزاری آنرا باشرایط فعلی به‌صلاح نمی‌دانند.

سید امیرحسین قاضی زاده نماینده مشهد وکلات هم که با تعطیلی این هفته مجلس توئیت‌هایش افزایش یافته، درباره برگزاری کنکور نوشت: تعویق کنکور به بهانه سلامت دانشجویان، جز اینکه در عمل نشدنی است، اتفاقا برای سلامت روح و روان جوانان نیز مخرب و خطرناک است.

نایب رییس دوم مجلس در ادامه پیام مجازی خود با بیان این که این کار در عمل نشدنی است، تصریح کرد: تعویق کنکور به دلیل تجمیع متقاضی و افزایش سرسام آور تقاضا، به شدت به سود مافیای کنکور و به ضرر متقاضیان است.

وی در این پیام حمایت اکانت‌های فیک و تازه تاسیس را نشان از وجود برنامه‌ریزی و سازماندهی پشت مطالبه تعویق کنکور دانست.

مالک شریعتی

مالک شریعتی نماینده مردم تهران هم درباره این موضوع در فضای مجازی نوشت: هرساعت پیامی در ضرورت برگزاری یا تعویق کنکور دریافت می‌کنم. هر دو گروه استدلال می‌کنند؛ شرایط کرونا برای این جمع خطرناک است

نماینده مردم کاشان در مجلس با اشاره به این موضوع که خانواده‌ها بیش از تحصیل نگران جان فرزندانشان هستند، این سوالات را مطرح می‌کند که - کرونا که ادامه دارد، تعویق تا کی؟ چه تضمینی هست که پاییز بتوان کنکور را برگزار کرد؟ راه حل چیست؟

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس نیز در پیامی مجازی نوشت: نگرانی زیادی در برگزاری کنکور وجود دارد. تردید در امکان رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی وهمه گیری گسترده این روزهای کرونا جان فرزندانمان را در معرض خطر قرارداده است.

وی از وزارت علوم خواست در این خصوص تدبیر ویژه ای بیاندیشد.

قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی هم در توئیتر اعلام کرد که از کمیسیون آموزش و تحقیقات خواسته است به فوریت و دقت ابعاد مختلف این موضوع را با حضور متخصصان بررسی و در صورت لزوم آن را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری نمایند.

اقبال شاکری

اقبال شاکری نماینده دیگر تهران نیز در پیامی مجازی با هشتگ کردن "لغو طرح ترافیک" نوشت: علیرغم نظر ستاد مبارزه با کرونا مثل اینکه سلامتی شهروندان اولویتی برای شهرداری تهران ندارد تا طرح ترافیک را لغو کند. ادامه این رویه واکنش مجلس را بدنبال خواهد داشت.

علی نیکزاد

علی نیکزاد نماینده اردبیل و نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم با انتشار تصویری از دیدار خود با پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد. وی که این روزهای به همراه تعدادی از نمایندگان به استان سیاسی و بلوچستان سفر کرده است در توییت دوم خود نوشت: امروز به همراه برادران نماینده‌ام و مسئولین کشوری به زابل سفر کردیم؛ پس از بازدید و بررسی ۲۰ مصوبه امیدبخش برای مردم منطقه در موضوعات حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده، آبفای شهری و جاده‌های حادثه‌خیز داشتیم.

نیکزاد در ادامه با هشتگ کردن عدالت، یادآور می شود: دردهه پیشرفت و عدالت، کسب نمره‌ی قبولی در تحقق عدالت اولویت مجلس یازدهم است.

علیرضا سلیمی

علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان نیز در توئیتی خواستار پرداخت بیمه بیکاری کارگران بیکار شد.

عضو هیات رئیسه مجلس نوشت: برخی یک شب رنج گرسنگی نکشیدند تا از تألم و رنج کارگر بیکار شده خبر داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 591384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟