رشد قارچ‌گونه مدارس لاکچری در کشور / نماینده مردم تهران در مجلس گفت

به گزارش رکنا، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۵ خرداد) در جلسه علنی و بعد از گزارش وزیر آموزش و پرورش به نمایندگان اظهار داشت: حقوق شهروندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شاید بتوان در مصادیق مختلف جستجو کرد که قطعا آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و رسیدن به دانشگاه یکی از آنهاست که قانون اساسی بر آن صحه گذاشته و در اصول مختلف در برقراری عدالت اجتماعی تأکید کرده است.

وی افزود: در اصول مختلف قانون اساسی به صراحت عنوان شده که دولت موظف است همه امکانات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای آموزش رایگان به کار ببندد و همه اقوام از حقوق مسلم برای این آموزش برخوردار هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: ما شاهد رشد قارچ‌گونه مدارس مختلف لاکچری در مناطق بالانشین شهرها هستیم که هدف اولیه راه‌اندازی آن، گذر از پیک جمعیتی عنوان شده بود اما از آن هدف دور شده‌ایم و نمی‌توان انتظار داشت که بخشی از جامعه که پولدارتر هستند، از آموزش با کیفیت‌تری برخوردار باشند و بخشی از جامعه که درآمد کمتری دارند، آموزش بی‌کیفیتی داشته باشند.

رتبه های بالای کنکور برای دانش آموزان مدارس لاکچری

خضریان گفت: درصد زیادی از افرادی که از مدارس خاص و به ویژه غیردولتی و لاکچری آموزش دیده‌اند، در دانشگاه‌های برتر حائز رتبه‌های بالا شده‌اند که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: رتبه‌های برتر این آزمون‌ها در رشته‌های برتر دانشگاه‌های سراسری چند سال اخیر همگی فارغ‌التحصیل مدارس غیرانتفاعی و پولی بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از لحاظ مدیریتی و تشکیلاتی در مدارس لاکچری اتفاقات خاصی در حال رخ دادن است، افزود: ارتباط مسئولان سابق و فعلی نظام آموزش و پرورش ما در این مدارس مانع از آن شده که مردم بتوانند حتی در مورد انتقاد از دریافت نرخ‌های بالا و رشد بی‌قانون و روزافزون شهریه‌های در آموزش و پرورش صدایشان را به جایی برسانند و اگر بخواهند اعتراضی کنند باید این اعتراض را به افرادی کنند که در همان مسئولیت‌ها حضور دارند.

خضریان گفت: در حوزه تشکیلات‌سازی و فکری در آموزش و پرورش اتفاقات عجیب رخ داده است که در محدوده مدارس لاکچری و غیرانتفاعی است؛ چرا که برخی تفکرات و جریانات انحرافی از جمله انجمن حجتیه در آموزش و پرورش ما با وجود داشتن مدارس غیرانتفاعی در حال تشکیلات‌سازی هستند.

وی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما نه به عدالت آموزشی توجهی می‌کنید و نه به شفافیت و نه به تشکیلات‌سازی در برخی مدارس لاکچری.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576753 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟