رفع بوی نامطبوع تهران در گرو ارائه راهکار توسط کارشناسان دستگاه‌های مربوطه است

به گزارش رکنا، به نقل از خانه ملت، سید فاطمه ذوالقدر در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه رها شدن فاضلاب خام در 400نقطه شهر یکی از دلایل بوی نامطبوع تهران است، گفت: هر زمان که بارندگی می‌شود این بوی نامطبوع در سطح شهر به مشام می‌رسد که در این شرایط جاری شدن آب از فاضلاب‌ها می‌تواند یکی از دلایل اصلی انتشار آن باشد.

چه عواملی باعث انتشار بوی ناطبوع در تهران است؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته گازهای متصاعد شده از فاضلاب‌های شهری تنها عامل بوی نامطبوع در تهران نیست، کما اینکه در گذشته عواملی همچون تصاعد گازهای SO2 ، SH2 یا احتمال وجود آمونیاک، پدیده وارونگی دما، پسماندها، آرادکوه و سوزاندن زباله‌ها برای این معضل اعلام شدند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون یک تیم کارشناسی در استانداری تهران در حال بررسی منشاء این بوی نامطبوع هستند و این موضوع را هم مدنظر دارند که بارندگی باعث متصاعد شدن گاز از فاضلاب‌های شهری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: با توجه به تکرار انتشار بوی نامطبوع در تهران می‌طلبد که تیمی از کارشناسان محیط زیست، شهرداری، استانداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های مربوطه این موضوع را مورد بررسی قرار دهند تا راهکار قطعی برای رفع آن بیابند.

مجمع نمایندگان تهران منشاء بوی نامطبوع در تهران را پیگیری می‌کند

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجمع نمایندگان تهران پیش از این نیز با برگزاری جلسات متعدد دلیل انتشار بوی نامطبوع در تهران را با حضور مسئولان مربوطه همچون وزارت نیرو، استانداری و شهرداری مورد بررسی قرار داده و همچنان نیز پیگیر این موضوع هستیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟