بررسی افزایش قیمت بنزین از دستورکار فراکسیون امید خارج شد

به گزارش رکنا، نشست علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ریاست علی لاریجانی و پس از یک ساعت و نیم جلسه غیرعلنی در خصوص افزایش قیمت بنزین آغاز شد.

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز -یکشنبه- اظهار داشت:  امروز از ساعت 8 صبح در نشست غیرعلنی مباحثی درباره آنچه که این روزها مطرح است و درباره بحث یارانه هاست، صورت گرفت، شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این جلسه حضور داشت و گزارشی از وضعیت موجود در این زمینه را ارائه کرد.

وی افزود: نمایندگان نیز نظرات خود را مطرح کردند، مهم این است که اولا دولت منابعی را که به عنوان مابه التفاوت در نظر گرفته شده در اسرع وقت به حساب مردم واریز کند تا نشان دهد که پای عهد خود ایستاده و کمیسیون مربوطه نیز باید حتما این کار را پیگیری کند.

وی یادآور شد: نگرانی اصلی مردم این است که تصمیم افزایش قیمت بنزین، تبعاتی در سایر قیمت‌ها داشته باشد. در همین زمینه کمیسیون اقتصادی مجلس موظف شد جلساتی با ستاد تنظیم بازار، سازمان تعزیرات  و قوه قضائیه برگزار کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه اصلاح روش نیز مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی به همراه کمیسیون اقتصادی بررسی ها را انجام خواهند داد تا برای برداشتن مشکلات مردم هم داستان شویم.

وی تاکید کرد: حل مشکلات مردم دغدغه اصلی نمایندگان مجلس است که ان شاءالله در این خصوص در روزهای آینده بحث‌های بیشتری در کمیسیون‌ها مطرح و مشکلات مردم حل خواهد شد.

لاریجانی تصریح کرد: در این فضا برای انجام اصلاحات و ساماندهی به شرایط به آرامش نیاز داریم تا با اتخاذ مسیر درست تصمیم‌گیری کنیم.

علی گل مرادی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده از دولت گلایه مند هستم چرا که با ارائه نظرات غیر کارشناسی برای کشور مشکل ایجاد کرده است. ان‌شاءالله به اتفاق جمعی از نمایندگان که دلسوز ملت هستند قطعا پس از بررسی‌های لازم مسئله تغییر قیمت حامل‌های انرژی را دنبال می‌کنیم تا همه مردم و مسوولان متوجه جایگاه رفیع مجلس شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز امید مردم به مجلس است. کسانی که به نیابت از مجلس نظر ارائه می‌دهند باید نظرات کارشناسی مجلس باشد. نمایندگان مردم در مجلس عصاره فضایل ملت هستند. تضعیف مجلس به منزله تضعیف نظام است.

گل مرادی در ادامه تاکید کرد: دولت در جایگاه تصمیم گیری باید تمام جوانب را از جنبه‌های کارشناسی بسنجد متاسفانه هر گاه ما انتقادی کرده‌ایم آن را به خودنمایی و تلاش برای کسب رای نسبت داده‌اند.

حسین مقصودی نماینده سبزوار در نطق میان دستور، رئیس جمهور را دروغگو خواند و انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت مطرح کرد.

در ادامه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: آقای حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات مقصودی اعتراض داشت و معتقد بود که اظهارات او توهین آمیز بوده است.

پزشکیان خطاب به نمایندگان اظهارداشت: می توانید از دولت نقد کنید اما خواهش می کنم اعتراضات شما توهین آمیز نباشد. بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری که در جلسه غیرعلنی مطرح شد، این گونه نباید صحبت کنید.

وی گفت: حتی اگر مقام معظم رهبری نیز این موضوع را مطرح نمی کردند، نباید صحبت های نمایندگان خطاب به رئیس جمهور توهین آمیز باشد. از برادران عزیز می خواهم در صحبت هایشان نقد و اعتراض داشته باشند اما بیان توهین و افترا برازنده نیست.

به گزارش برنا، «فاطمه سعیدی»، سخنگوی فراکسیون امید، در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: شورای مرکزی فراکسیون امید با توجه به نظرات کارشناسی کمیته‌های تخصصی طرحی سه فوریتی برای لغو افزایش قیمت بنزین و به دنبال آن افزایش تدریجی آن از طریق بودجه سنواتی را تهیه کرده بود که با توجه به تاکیدات صبح امروز مقام معظم رهبری، این طرح از دستور کار خارج شد.

وی افزود: فراکسیون امید همچنین طرح دو فوریتی دیگری تهیه کرده بود که بر مبنای آن بنزین تک نرخی با نرخ ۱۵۰۰ تومان عرضه شود این طرح هم به دلیل تاکیدات امروز رهبر معظم انقلاب از دستور کار خارج شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 518640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟