وعده های پوشالی وزارت کشور در پرداخت سیل به خوزستانی ها

به گزارش رکنا، سهراب گیلانی نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت مردم سیل‌زده استان خوزستان گفت: بنده نماینده مجلس به عنوان ناظر بر دستگاه‌های اجرایی در سیلاب استان خوزستان بودم.

وی افزود: بیش از 11 هزار میلیارد تومان در ابعاد مختلف، خسارت به منازل مسکونی، راه‌ها، کشاورزی، دامداری و زیرساخت‌های استان خوزستان وارد شده است که البته این رقم را در گزارش ارسالی به مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهور به صراحت عنوان کرده‌ام.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پرداخت غرامت‌ها به کشاورزان ودامداران آسیب دیده از سیل آغاز شده و از نظر من این روند مطلوب است، این در حالی است که از نظر ساخت و ساز منازل تخریب شده و آسیب‌دیده استان خوزستان، روندی بسیار کند دارد.

گیلانی اظهار داشت: کارهای عمرانی برای بهسازی جاده‌های روستایی انجام نشده و به همین دلیل مردم استان خوزستان دچار مشکلات اساسی شده و گلایه‌های زیادی دراین باره دارند.

وی خاطرنشان کرد: سیل‌بندهایی که در اثر سیلاب اخیر تخریب شده بود، هیچ‌گونه اقدام اصلاحی در این باره انجام نشده و مردم استان خوزستان نگرانی و دغدغه جدی در این باره دارند، چرا که هر لحظه امکان سیل مجدد وجود دارد و ممکن است با کمترین بارش، سیلاب تکرار شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب نوروزی موجب تخریب طرح‌های هادی روستایی شده و در این باره هم هیچ کار خاصی درباره بازسازی آنها انجام نشده است، هر چند روزی است که وزارت کشور درباره پرداخت خسارت جزئی 40 و 50 میلیون تومانی کارهایی را آغاز کرده و این اعتبار به دهیارها داده شده است.

وی تأکید کرد: با این روند کندی که درباره جبران خسارت سیل و اصلاح امور در پیش گرفته شده است، قطعاً‌ آسیب‌ها و رفع مشکلات سیل‌زدگان تا سه سال آینده هم تمام نخواهد شد.

گیلانی افزود: ستاد بحران استانداری خوزستان و شخص وزیر کشور و استاندار باید در موضوع رفع مشکلات سیل نوروزی و سیل‌زدگان پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی تصریح کرد: ستاد بحران در ماه‌های اخیر و پس از سیل، بسیار ضعیف عمل کرده است،‌ هرچند که انصافا در حین بروز سیل اقدامات خوبی داشته و به نظر می‌رسد که باید قرارگاه بازسازی پس از سیل ایجاد شده و اقدامات جهادی در این باره صورت گیرد.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی افزود: خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان پس از فروکش کردن بحران به مسئله عادی تبدیل شده است، ولی باید نگاه به آن فوق‌العاده باشد، در حالی که باید وزارت کشور به صورت مستمر به این موضوع بپردازد، اما ما در این باره ضعف می‌بینیم، در حالی که رسیدگی به اقدامات سیل‌زدگان همچنان باید در دستورکار این وزارتخانه وجود داشته باشد.

گیلانی در پایان گفت: در حین بحران سیل، همه مسئولین پای کار آمدند و فعالیت‌ها شبانه‌روزی بود، این در حالی است که پس از فروکش کردن بحران باید خدمات‌رسانی بیست و چهار ساعته باشد تا مشکلات رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «بودجه مناطق سیل‌زده خوزستان به کجا رفت؟» ، «هموطنان سیل زده را فراموش نکنیم» ، «الزام دولت به پرداخت کامل خسارت وارده به سیل زدگان» ، «مردم سیل زده خوزستان در انتظار کمک های دولتی» ، «سیلاب‌هایی تکراری و هرس ساله در خوزستان که تنها متولی آن مردم هستند» خواستار پیگیری این موضوع شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 491908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟