احداث 12000 کلاس درس بعد از خسارت سیل اخیر به مدارس

مهرالله رخشانی‌مهر ظهر امروز در‌جمع خبرنگاران اظهارداشت: براساس برنامه‌ریزی‌های سازمان تجهیز و نوسازی کشور قرار است حدود 12 هزار کلاس درس ساخته و تحویل کشور شود. این مدارس در 2 مقطع زمانی مهرماه و دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: برآورد می‌شود تا مهرماه امسال بتوانیم 10 هزار کلاس درس را آماده بهره برداری کنیم.البته تا ماه‌های آینده تعداد این کلاس‌ها مشخص می‌شود.

معاون وزیرآموزش وپرورش بیان داشت: تلاش می کنیم تا مهرماه امسال مشکل کمبود فضای کلاس درس نداشته باشیم. همه مدارس ما در استان خوزستان خسارت دیدند. در کشور یک‌هزار و 400 مدرسه در سیل اخیر خسارت دیدند که از این تعداد بیش از 200 مدرسه تخریبی است.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در استان گلستان 22 میلیارد تومان از بخش اعتبارات دولتی و 50 میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین برای ساخت مدارس خسارت دیده در نظر گرفته شده است.

رخشانی فر‌گفت: 10 مدرسه در استان گلستان در سیل تخریب شدند و تلاش می‌کنیم تا این مدارس را تا مهرماه به بهره‌برداری برسانیم.14 مدرسه دیگر که دارای زیربنای بالا بوده و تخریب شدند تا مهرماه سال آینده آماده می‌شود.

رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور خاطرنشان کرد: همه مدارس تعمیراتی چه خسارت‌های جزئی و کلی تا مهرماه امسال تعمیر و آماده بهره‌برداری می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟