فوت ۳۳ نفر در اثر مسمومیت با گاز در مازندران

علی عباسی اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه امسال ۳۳ نفر در مازندران بر اثرمسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۳درصدی داشت.

وی با اشاره به اینکه از فوت شدگان ۱۸غیر بومی و بقیه بومی هستند افزود: از کل فوت‌شدگان ناشی از مسمومیت با گاز در ۱۱ ماهه امسال ۲۵ مرد و ما بقی زن هستند.

ساری؛ بیشترین شهر

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اضافه کرد: بر اساس این گزارش بیشترین آمار مرگ ‌و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در شهرستان‌های ساری با هشت، نور با پنج و چالوس با چهار نفر بیشترین و شهرستان بابلسر با یک مورد کمترین فوتی ثبت‌ شده است.

این مسؤول تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان آذر با هشت ،بهمن با هفت و فروردین با پنج نفر بیشترین ماه و مهر با یک فوتی کمترین فوتی در ان به ثبت رسبد.

عباسی گفت: توصیه ما به هم‌وطنان این است هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل کنند.

گفتنی است، در سال گذشته (97) 41نفر (32مرد و بقیه زن) در اثر گاز گرفتگی باگاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 552343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟