راه‌اندازی ۱۷۲ خانه هلال‌احمر در روستاها و مناطق صعب‌العبور

به گزارش خبرنگار رکنا از لرستان، صارم رضایی، در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت 18 اردیبهشت‌ماه مصادف با یکصدمین سالگرد جمعیت هلال‌احمر و همچنین روز جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال‌احمر، اظهار داشت: در دو سال اخیر 197 خانه هلال را در مناطق روستایی و صعب‌العبور راه اندازی شده است.

 

وی افزود: در سیل لرستان 11 شهرستان و 25 استان کشور درگیر بود که جمعیت هلال‌احمر لرستان مورد تقدیر قرار گرفت و 145 هزار و 722 نفر امدادرسانی کردیم و حدود 10 هزار چادر توزیع شد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به اجرای پروژه پیشگیری از اعتیاد، اضافه کرد: 20 هزار پک لوازم تحریر توسط جمعیت جوانان جمع آوری و توزیع شده است، باتوجه به شیوع کرونا توزیع لوازم بهداشتی و ماسک و ضدعفونی مناطق حاشیه‌ای را داشتیم.

 

وی از برگزاری یک‌ دوره بین‌المللی با همکاری کشورآلمان خبر داد و گفت: این دوره یک دوره رباتیک در بحث کاهش سوانح و بلایا بود.

 

وی با اشاره به کمک های هلال احمر به بیماران نیازمند گفت: یکی از خدماتی که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال های گذشته در دستور کار قرار داده، ارائه کمک های بلاعوض به بیماران نیازمند است. این خدمات در قالب کمک هزینه معیشتی و پرداخت هزینه های دارو و درمان انجام می شود.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با تاکید براینکه هلال در رأس بحران‌هاست و توانسته تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد، افزود: اصحاب رسانه در بحث احداث داروخانه کمک خوبی به هلال‌احمر داشتن، که الان در سطح کشور دارند به عنوان یک الگو معرفی شود، فقط در بحث داروهای خاص ورود کردیم.

 

وی از ساخت مرکز کنترل هماهنگی عملیات هلال احمر در خرم‌آباد خبرداد  گفت: اعتبار لازم برای ساخت مرکز کنترل هماهنگی عملیات را 10 میلیارد تومان 

 

 

کدخبر: 772845 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟