ایست ؛ ورود به دره رویایی ایران زمین ممنوع!

به گزارش خبرنگار رکنا در لرستان، از ابتدای امسال روند شیوع کرونا در لرستان سیر صعودی داشت و تمام شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

وضعیت قرمز لرستان در شرایطی است که در حال حاضر، هزار و ۲۱۳ ابتلای جدید به کرونا و شش فوتی در این استان گزارش شده‌است و در حال حاضر ۸۳۰ بیمار نیز بستری هستند.

شهرستان کوهدشت همزمان با سایر شهرستان‌های لرستان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌است، اما برخی از نقاط این شهرستان در فضای مجازی به‌عنوان مقصد مسافران گزارش شده‌ و همین امر نیز واکنش فعالان محیط‌زیست را به‌دنبال داشته‌است.

دره شیرز که در ۵۵ کیلومتری کوهدشت قرار دارد و در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۳ در فهرست آثار طبیعی کشور به ‌ثبت ملی رسید، با وجود بافت طبیعی، تاریخی و فرهنگی و دره‌های شگفت‌انگیز مقصد گردشگری مسافران بسیاری در فصول بهار و تابستان است که در دو سال اخیر به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا این مقصد گردشگری با محدودیت‌های کرونایی روبه‌رو شده‌ است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوهدشت در این باره با خبرنگار رکنا گفتگو کرد و گفت: نامه ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به مناطق گردشگری این شهرستان و به‌ ویژه "شیرز" را به دادستان کوهدشت ارسال کرده‌ایم.

مجتبی نورعلی با بیان اینکه کارکنان اداره میراث‌فرهنگی کوهدشت برای بررسی ورود گردشگران به پاسگاه هومیان اعزام شده‌اند، افزود: در روزهای اخیر گزارشی از ورود تورهای گردشگری به منطقه شیرز نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه تمام مراکز پذیرایی بین‌ راهی در این شهرستان تعطیل است، عنوان کرد: از ورود تمام تورهای گردشگری به مناطق تفریحی این شهرستان تا اطلاع ثانوی جلوگیری می‌کنیم.

به هرحال انتظار می رود متولیان برگزاری تورهای گردشگری با احترام به قوانین ستاد مدیریت مبارزه با کرونا، در راستای حفظ سلامت مردم و کمک به کادر درمان از برگزاری تورهای گردشگری تا مساعد شدن شرایط کرونایی پرهیز نمایند.

 

کدخبر: 676351 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟