۶ میلیارد تومان ماهانه برای تجهیزات کرونا در لرستان هزینه می‌شود

"علی فرهادی" در گفت و گو با خبرنگار رکنا در خرم آباد افزود: هزینه انجام هر تست تشخیص کرونا از راه مخاط دهان و بینی( پی سی آر) ۳۰۰ هزار تومان است که به صورت رایگان در مراکز بهداشت استان انجام می شود.

وی اظهار داشت: در طول یکسال گذشته حدود ۲۱۸ هزار آزمایش تست مخاطی کرونا از شهروندان لرستانی گرفته شده که آنها رایگان بوده و هزینه آن از محل برخی درآمدهای اختصاصی، کمک خیران یا تسهیلات بانکی تامین شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت لرستان در سالهای اخیر بسیار تاثیر گذار و موفق عمل کرده به طوریکه امسال از مجموع ۲۱ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی این مجمع  ۱۱میلیارد تومان در راستای مقابله با ویروس کرونا هزینه شده است.

فرهادی اضافه کرد: ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی قدرت سرایت چند برابری دارد و سرعت گسترش آن در بدن بالا است به نحوی که طی سه روز پس از ابتلا، علایم آن و عفونت شدید در فرد ظاهر می شود.

وی گفت: افراد پنج تا ۱۹ ساله در خطر جدی ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی هستند.

فرهادی اظهار داشت: از مردم استان درخواست می شود به استان های همجوار از جمله خوزستان سفر نکنند و با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال، رعایت پروتکل های بهداشتی را در زمان خریدهای ضروری جدی بگیرند.

کدخبر: 666201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟