توزیع بیش از ۳۸۵ هزار انسولین قلمی در لرستان

محسن اسدبیگی در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم آباد، افزود: هیچگونه نگرانی برای تامین انسولین قلمی وجود ندارد و این دارو به میزان کافی توسط شرکت های پخش مجاز تامین شده است و متناسب با نیاز توزیع می شود.

وی اظهار داشت: مجموع انواع انسولین های قلمی توزیع شده در ۶ ماهه اول سال ۹۹ تعداد  ۱۷۸ هزار و ۶۵۰ بوده که با پیگیری های این معاونت در ۶ ماهه دوم به ۲۰۶ هزار و۹۰۳ قلم رسیده است.

وی ادامه داد: از اسفند پارسال تاکنون نیز ۱۶ هزار و ۶۰۰ عدد انسولین نوومیکس، ۱۸ هزار و ۴۰۰ عدد نورپید، ۳۴ هزار و ۱۰۰ عدد گلارژین (لنتوس ،بازالین، گلارین و..)، ۲ هزار و ۷۰۰ عدد لومیر و پنج هزار عدد اپیدرا در ۵۷ باب داروخانه منتخب لرستان توزیع شده است.

اسدبیگی تصریح کرد: به منظور بررسی موجودی انسولین قلمی در لرستان، تیمی متشکل از کارشناسان و بازرسان معاونت غذا و داروی علوم پزشکی، تمامی داروخانه های سطح استان را بازرسی کردند که بنابر گزارش های واصله، کمبود این کالا در هیچ یک از داروخانه ها مشاهده نشد.

وی افزود: افرادی که برای مراقبت و کنترل دیابت نیاز به انسولین دارند در صورتیکه دچار مشکل دسترسی به انسولین شدند می‌توانند در وقت اداری با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مشکل خود را اعلام نمایند و درغیراینصورت با مدیریت داروی استان به شماره ۰۶۶۳۳۲۳۲۷۹۱ تماس بگیرند.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۳۲ هزار بیمار دیابتی در این استان شناسایی شده است.

 

کدخبر: 675166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟