خطر سیر صعودی کرونای انگلیسی در لرستان

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم آباد، محمود ثمینی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی و با حضور مسئولین و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: لازم می دانیم از مردم فهیم استان که روز طبیعت را در خانه مانده و از تجمع در روز سیزدهم فروردین خودداری کردند، تشکر و قدردانی کنیم.

وی اظهار داشت: متأسفانه دورهمی ها و برخی مسافرت های نوروزی به استان، منجر به تغییر رنگ بندی و افزایش تعداد شهر های قرمز و نارنجی لرستان شده است.

ثمینی در ادامه بیان کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا شهرستانهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، ازنا، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز و شهرستانهای دورود، کوهدشت، پلدختر، چگنی و رومشکان نیز در وضعیت نارنجی قرارداشته که چنانچه مراقبتهای پیشگیرانه لازم توسط مردم انجام نشود احتمال تبدیل به وضعیت قرمز وجود دارد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به خطر سیر صعودی کرونای انگلیسی در لرستان، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش یافته در استان برخی ازمراجعین به مراکز درمانی به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی مبتلا هستند که باتوجه به سرعت بالای گردش این ویروس در استان، احتمال افزایش مبتلایان، بستری ها و مرگ ناشی از این بیماری وجود دارد.

ثمینی تاکید کرد: در این شرایط لازم است مردم بیش از پیش نسبت به رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات اهتمام ورزند.

وی از اعمال محدودیت های مربوط به وضعیت قرمز و نارنجی در استان خبر داد و گفت: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا در شهرهای وضعیت قرمز فعالیت گروه های شغلی دو، سه و چهار و در شهرهای با وضعیت نارنجی فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار با محدودیت های تعیین شده همراه خواهد بود و در کنار محدودیت منع ترددهای شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد و همچنین ممنوعیت ورود وسایط نقلیه با پلاک شخصی غیر بومی به شهرهای باوضعیت قرمز ونارنجی استان و خروج وسایط نقلیه شخصی با پلاک بومی شهرهای قرمز ونارنجی نیز ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف احتمالی جریمه در پی خواهد داشت.

لرستان_خرم آباد، مهرناز خلفی 

کدخبر: 674272 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟