قرنطینه ۲ روستای مشکوک به کرونای انگلیسی در لرستان

به گزارش خبرنگار رکنا در لرستان، علی سیف در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان پلدختر گفت: ۱۱ شهر استان خوزستان دچار پیک جدید شیوع ویروس کرونا است که قسمت زیادی از آن از نوع جدید یعنی کرونای انگلیسی است.

وی افزود: بنابر این ممکن است بر اثر رفت و آمدهایی که صورت می‌گیرد شهرستان پلدختر و به تبع استان لرستان گرفتار شیوع این ویروس شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری لرستان گفت: براین اساس تنها راه پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در چنین شرایطی جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی از سمت استان‌های جنوب به ویژه خوزستان به پلدختر است.

سیف افزود: متأسفانه ویروس کرونای انگلیسی قدرت سرایت چندین برابر نسبت به نوع قبلی دارد و پس از ۱۰ دقیقه یک فرد سالم در جوار فرد آلوده مبتلا می‌شود، همچنین ویروس جدید علائم خود را به شدت نشان می‌دهد و قدرت کشندگی آن ۶ برابر ویروس ووهان است.

وی یادآور شد: کرونای انگلیسی به طور معمول افراد با سن پایین‌تر را گرفتار می‌کند و از آنجا که جوانان از زدن ماسک امتناع می‌ورزند و کودکان نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند در معرض خطر این ویروس قرار دارند که سریع‌تر متوجه ابتلای افراد مسن‌تر با بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری لرستان افزود: با توجه به درگیری بیشتر شهرهای عراق باید توجه داشت که ویروس جدید نیاز به پاسپورت و ویزا ندارد و باید مردم متوجه این امر باشند که ممکن است حتی ورود یک خودرو سنگین از خوزستان حامل آلودگی و عامل انتقال باشد و برعکس خودرو پلدختری که به خوزستان سفر کند در هنگام بازگشت عامل انتقال باشد.

سیف گفت: روز گذشته ۲ روستای استان لرستان از شهرستان‌های دورود و نورآباد به دلیل مشکوک بودن ابتلای یکسری افراد از این ۲ روستا به کرونای انگلیسی به طور کامل قرنطینه شدند.

وی افزود: یک نفر از این روستا در نورآباد که از استان‌های جنوب آمده با شرکت دریک مراسم موجب انتقال ویروس شده و افرادی را مبتلا کرده که ۹ نفر آنها نوجوان هستند که تست آنها مثبت شده اما تاکنون نوع جدید بودن آن مشخص نشده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری لرستان یادآور شد: خطر جدی بیخ گوش شهرستان پلدختر در همجواری با استان خوزستان است و هر لحظه باید منتظر ورود کرونای انگلیسی به این شهرستان بود که اگر خدای ناکرده انتشار پیدا کند در کمتر از ۴۸ ساعت بیمارستان آن از مبتلایان به این ویروس پر می‌شود، همچنان که ظرفیت بسیاری از بیمارستان‌های خوزستان تکمیل است.

سیف افزود: بنابر این باید به سرعت جلوی انتشار این ویروس را با جدیت گرفت و تنها راه جلوگیری از انتشار قطع ارتباط افراد آلوده با افراد سالم است و باید از ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان جلوگیری شود.

وی گفت: جلوگیری از ورود خودروها به پلدختر و هدایت آنها به سمت آزاد راه پل زال برای پلیس راه شرایط بسیار سختی است اما باید پذیرفت برای انجام این کار نیاز به تهیه یکسری امکانات است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری لرستان افزود: دستگاه‌های شهرستان پلدختر تجهیزات مورد نیاز استقرار نیروها برای خودداری از ورود خودروهای غیر بومی به این شهرستان را صورت جلسه کنند تا با ابلاغ به مرکز استان تهیه و به محل منتقل شوند.

کدخبر: 664681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟